Guest Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 jeg kjøpte meg ny tellefsdal v plog i høst og synes slitestålet har fort blitt brukt opp. så lite snø som det kom i vinter har jeg ikke kjørt mer enn ca 40 timer med skjæret nede og slitestålet er nesten helt slitt ut på begge sider. Er slitestålet som tellefsdal leverer dårlig eller er det jeg som har stilt inn plogen feil? har festet plogen i fronthydraulikk. noen tips om hvor jeg bør kjøpe nytt stål? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 jeg kjøpte meg ny tellefsdal v plog i høst og synes slitestålet har fort blitt brukt opp. så lite snø som det kom i vinter har jeg ikke kjørt mer enn ca 40 timer med skjæret nede og slitestålet er nesten helt slitt ut på begge sider. Er slitestålet som tellefsdal leverer dårlig eller er det jeg som har stilt inn plogen feil? har festet plogen i fronthydraulikk. noen tips om hvor jeg bør kjøpe nytt stål? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 takker for svar. er det hardox eller vanlig stål du kjører med? jeg pleier å kjøer ca 20-25 km/t der det går. er det mye fortere enn det du gjør? kjører alltid med hydraulikken på flyt. har vinkelen på skjæret (toppstaglengde) noe å si på hvor fort stålet blir slitt?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Skru på dobbelt med slitestål, holder mye mer n dobbelt så lenge som ett. Fungerer veldig greit, men du må ha tak i lengre bolter.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gaute_1 Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 Noen som kan fortelle meg hvorfor det er en vinkel i enden på stål til v-plog? Og om det er spesielle stål til tellefsdal 3.0 v-plog? Gaute Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.