Gå til innhold

Pris på rundballepressing?


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Bullseye_1
Det ligger fortsatt på rundt 50-60 kr ballen for pressing, og deromkring for pakking også. Varierer litt hvor du er i landet (konkurranse).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Dere er glad i å jobbe gratis skjønner jeg.

De med de prisene der hadde jeg heller drevet med dugnadsarbeid for frelserarmeen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Bullseye_1

Vi snakker vel kombipresse her, når utgangspunktet er 125kr/ballen, så da er vel ikke 200\'\'\'\' i restverdi urealistisk. Flere eksempler på det på finn.

(....men verditapet må være en del av regnestykket.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Veldig mange plasser i landet du bare kan drømme om 25 baller i timen i snitt fra du reiser hjemmefra til du er hjemme igjen.

Dessuten lurer jeg på kalkylen din pr time for traktor og mann. Når en som selvstendig næringsdrivende må beregne seg 200-250 kr pr time for seg selv, så blir det lite igjen til traktor/disel/vedlikehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hvem i all verden er det som betaler 200000 for ei presse som har gått 28000 baller ?

Tilbake til tråden - det er store variasjoner på ytelse, helt fra 10 til over 40 baller i timen, avhengig av bl.a. størrelser,arrondering osv. Det sier seg selv at det må være store variasjoner. Det er som her nevnt enkelte som kjører alt for billig, og som derved ødelegger i et allerede dårlig betalt marked. Sørg for at ballepris gir deg en tilstrekkelig timespris, du skal ikke bare ha lønn, du skal og ha avkastning på investeringa, slik at denne også kan fornyes om 3-4 år !

Ja, vi kjører for kollegaer, men det er en grunn til at de velger å leie tjenester fremfor å kjøre selv, dette bør ikke være en dugnad.

Prislista i BG er en grei \&quot\;pekepinn\&quot\;.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullseye_1

Oi, det gikk nok litt fort igår\; jeg leste 2800 ball, ikke TJUEåttetusen!

 

...nei, det er ingen som betaler 200 tusen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Det å selge for prisen idefox beskriver er ikke urealistisk.

Har solgt:

Orkel 1250 Agronic 26000 baller 200.000 m/nytt knivsett

Orkel 1260 Agronic 14000 baller 300.000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...