Gå til innhold

Selvgående finsnitter


Gjest

Anbefalte innlegg

FCT 1350

Traktor, min.

90 kw/122 HK

Traktor, max.

165 kW/225 HK

Pick-up

3,1 m

Snitlængde

7-15-30 mm

PTO-type, standard

1¾\&quot\; - 20 splines

Hjuldimension

19 x 17/10

Transportbredde

3,50 m

Vægt

2900 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me vurdere det slik, JF snitter er en god maskin, god kapasitet,

enkle å skru i, går å bruke en 120 hk foran men det er for lite, Men driftsikkerhet er ett stress moment, kva går i stykker neste gang??

Me har ikkje tid å skru i 4-5 timer..

kjører JF i dag, 200 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Jeg er flink til å spore av, og jeg fortsetter med det.

 

Hva mener dere med erfaring\; som snitter til litt over snitter \&quot\;hjemmebruk\&quot\;, hva er passende? Har erfart at JF 850 er i knappeste laget - så valget står fort mellom to små slepere, enten JF 900 eller Taarup 622. Så vidt jeg har fortsått er Taarup sine snittere egentlig fra Junkkari, og går tyngre enn JF. Men en tidligere signatur påpeker laber driftssikkerhet på JF - gjelder det også mindre snittere? Og differansen i trekk-kraft er vel ikke så stor at det kan skape problemer for 110 finske hester med sammenraka gras fra 6 meter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt tilfelle er det et stress monent ja,

når me har 600- 700 mål som ligg ned slått, dæ har du ikkje tid å skru, innføringsvalser, lagerhavari. I mitt tifelle når snitteren går 6000 mål i året, så går snitteren bra i ca 3 år, då begynner diverse tull. JF er ein kjempe fin gardsmaskin, men den trenger ein skikkeleg reingøring på høsten, kompressor å kniv,

Gras som ikkje blir renska bort er, ikkje bra, plantesaft er trekker inn i lagre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...