Gå til innhold

Quatro T 7 traktorkjetting


Gjest

Anbefalte innlegg

Å hvilken kjetting er det som har bedre slitestyrke enn Tellefsdal?Kjørte Tellefsdal lettkjetting på brøyte traktoren i 7 sessonger før vi måtte bytte.Rasket fra Trygg vi kjøpte siden er utslitt etter 2 sessonger.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare komme med et innspill på slitestyrke. Naboen har kjørt med tellefsdal lettkjetting i ca 10 år og det er lite tegn til slitasje på hans kjettinger. Jeg kjøpte nye tellefsdal lettkjetting i fjor, og etter en sesonng med snø rydding er de utslitt, og begynner og ryke. Lurer på om kvaliteten var bedre på disse kjettingene før, mulig det blir mer salg hvis de ikke holder så lenge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest tommen_1
har kjørt to mnd med quatrokjetting,har dårlig feste på isen selv med snøfres bak.tror det er for tett melllom piggene ,får ikke tsk i isen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Maskin_1

Flere som har prøvd disse?

Er på jakt etter bakkjettinger til fiaten på litt under 4tonn.

Går mye i en bratt vei med stålis, må ha noe som biter!!

 

PS: noen som kan si meg hva 16,9 x 34 tilsvarer? 420 ettellerannet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 år senere...

Valget står mellom Fast Trac 7mm og Quatro T70. pris blir lik.

Har tidlegare erfaring med tellefsdal nortractor- meget bra på lett traktor,trygg lettkjetting på tung traktor-dårleg,strekker seg og sliter lenker.

Har mest tru på tellefsdal men her står hastighet 35 km/t mens trygg står 50 Km/t. Er det nokon som har gode råd ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei JD!

Kjører med Quatro nå, hadde Fast track før. Synes quatroene ligger bedre på hjulet, og flyter bedre på hjulet. Piggområdet samlet seg midt på dekket på Fast tracen, slik er ikke quatroene.

Ellers samme erfaring som deg ang Fast track, lenker røk lenge før de var slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då trur eg at eg satsar på Tellefsdal. Har heller ikkje heilt avskrivi Nortractor.Siden 80% av bruk er brøyting av veg med skrape. Ser at Nortractor er bedre på is enn Quatro.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...