Gå til innhold

Dalen 2010 vs. Nokka 4251


Gjest

Anbefalte innlegg

Skal brøyte ca 3 -4 km vei på oppdrag, men er ikke sikker på hvilken fres som egner seg best. Det er Variert vinter, med snø sørpe finsnø føkensnø 1 meter snø regn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yexiter_1
Skal brøyte ca 3 -4 km vei på oppdrag, men er ikke sikker på hvilken fres som egner seg best. Det er Variert vinter, med snø sørpe finsnø føkensnø 1 meter snø regn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vintrane her er mykje slik du beskriver, og dei erfaringane eg har gjort med forskjellige snøfresera, så er Dalen 2010 med stor open innmaterskrue den klart beste.

 

Har du vurdert den andre totrinnsfresen til Nokka, Nokka 4271? Den ser ut til å ha ganske lik innmaterskrue som Dalen 2010. Veit ikkje kva for ein fres som har best pris og er mest slitesterk, men hadde vore interessant å høyre om nokon har erfaring med Nokka 4271.

 

Er iallefall veldig fornøgd med med Dalen 2010 i forhold til 2 andre merker totrinnsfresera som eg har hatt tidlegare. Hadde V-fres før første totrinnsfres på 80-tallet, men det er dårleg alternativ med dei varierte forholda som er her.

 

Det er 30-års \&quot\;jubileum\&quot\; i år med brøyting med egen traktor for kommuna, så det har blitt nokre timer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yexiter_1
Hei, og takk for gode svar. Det blir nok en Dalen 2010, Har hørt bare lovord om den, båder her i forumet og ellers, så jeg håper den gjør jobben sin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
noen som har erfaring med tokvam 255 ths? synes den ser kurant ut på en del punkter. nedbrekk på tut f.eks. Har dalen 2010 nå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. er lik den gamle men med en ekstra knekk ytterst. det er en tegning av den på dalen sin hjemmeside under snøfresdemo:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...