Gå til innhold

Kuhn 1rotors rive 4321gm?


Gjest

Anbefalte innlegg

Lurer på brukererfaringer med ei Kuhn 4321GM.Skal rake ihop 2 strenger etter ei 2,5m slåmaskin.Korleis fugerer den i kuppert terreng?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest case1095_1
Lurer på brukererfaringer med ei Kuhn 4321GM.Skal rake ihop 2 strenger etter ei 2,5m slåmaskin.Korleis fugerer den i kuppert terreng?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein

Heisann, vi har en 4121 som har fungert fint. I og med at vi nå har en torotors i tillegg har vi ikke investert mer utstyr på den men ville nok hatt nesehjul om jeg skulle brukt den mye. Ellers blir det en del justering med toppstaget om det er kupert.

Vi rakte en del sammen etter en 2,6m maskin i starten men syntes strengen ble litt skjev (ved 2 strenger) og raker for det meste begge veier ( 3 strenger ) om vi har mulighet nå. Det som da er greit å vite er at når du raker den strengen som ligger inn mot de andre strengene kan 4321 varianten bli litt brei for strengen etter en 2,5m maskin og du vil rake en del i den neste strengen også, noe som vil gi et ujevnt resultat. Ikke så veldig populært på presser iallefall:-)

Holbarheten på riva er flott, vi har skiftet noen armer men det er ikke riva sin feil. Når du løfter den høyt kan vinkelen på akslingen bli litt stor og det blir litt lyd og bevegelse i riva. Jeg løser det ved å stoppe kraftutaket når jeg løfter men om du har en litt tungvint kraftuttaks tilkobling ville jeg sjekket om det går an å få med en aksling med vidvinkel ledd. ( Er lettere å få det med når du bestiller en å forhandle om det etterpå)

Håper det var til litt hjelp.

Mvh Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...