Gå til innhold

lessevogn brukere


Gjest

Anbefalte innlegg

hei funderer på å heretter kjøre inn høyet løst da det enkelte år virker håpløst å få det tørt ute,har ca 75 mål må ha minst 5-6 dager med sol og uten regn for å få det inn med små bunt pressa. har derfor tenkt litt på lessevogn i det siste. jeg er mest fornøyd med å få det inn før regnet og tar heller extra arbedet med å ta det igjen kontra halve avlinga som "halmkompost".men hadde vert fint med litt tips om lessevogner trenger en til kunn høy,kniver kutting og rotorer som er bra på ei silovogn er vel ikke nødvendig? har sett at noen har montert avlesser elevator m kastevals kaster den høyet høyt-? det skall på plantørke. har et jordet som kan kalles veldig bratt ellers er det flatt er vogner m hjula under bikale? det er mange ting jeg lurer på hadde blitt glad om noen kom med tips erfaring om drift og egnede modeller har traktor på 150 hk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei funderer på å heretter kjøre inn høyet løst da det enkelte år virker håpløst å få det tørt ute,har ca 75 mål må ha minst 5-6 dager med sol og uten regn for å få det inn med små bunt pressa. har derfor tenkt litt på lessevogn i det siste. jeg er mest fornøyd med å få det inn før regnet og tar heller extra arbedet med å ta det igjen kontra halve avlinga som \&quot\;halmkompost\&quot\;.men hadde vert fint med litt tips om lessevogner trenger en til kunn høy,kniver kutting og rotorer som er bra på ei silovogn er vel ikke nødvendig? har sett at noen har montert avlesser elevator m kastevals kaster den høyet høyt-? det skall på plantørke. har et jordet som kan kalles veldig bratt ellers er det flatt er vogner m hjula under bikale? det er mange ting jeg lurer på hadde blitt glad om noen kom med tips erfaring om drift og egnede modeller har traktor på 150 hk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lågstilt lesssevogn, med breie hjul, køyra med nokre få knivar ( 3-4-5 stk) er passleg for å unngå at det vert høyrusk!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vemund_1
enig! kjører med lavbygd pøttinger boss med 500 hjul. min har 22 kniver,kan koble ut halvparten når jeg kjører høy. det skal MYE til å få en slik vogn til å velte når man kjører høy.Med så stor traktor ville jeg ha kjøpt en vogn som matcher i størrelse,dersom det er mulighet for noe leiekjøring i området ditt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vemund_1
det finns enkle vogner uten kniver,men det er vel kun de minste som kan leveres uten kniver.produserer du kun høy,eller har du silo også?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vemund_1
det finns enkle vogner uten kniver,men det er vel kun de minste som kan leveres uten kniver.produserer du kun høy,eller har du silo også?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde bare tenk på høy hva er kapasiteten på ei feks 25m vogn er det 25m hardpakka høy?eller teoretisk innhold hvor mange mål kan en få med ved tørt høy ca 500 kg daa?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...