Gå til innhold

Kjøpe brukt JF GMS 2800 Top Safe?


Gjest

Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe en slik en. Noen som har brukt en slik og kan si noe om den?

Lurer blant annet på om det er vidvinkelaksling mot selve maskina slik som det er på Kverneland sine 4028, eller ikke. Hvis ikke kan en vel ikke "dra inn" maskina i sving, da blir det vel for stor vinkel på krysset?

Lurer også på hva som er lite/middels/mye totalareal på en slåmaskin.

Er 4000 daa lite? 6000 daa?

Takker på forhånd for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar_1

Lurer på å kjøpe en slik en. Noen som har brukt en slik og kan si noe om den?

Lurer blant annet på om det er vidvinkelaksling mot selve maskina slik som det er på Kverneland sine 4028, eller ikke. Hvis ikke kan en vel ikke \&quot\;dra inn\&quot\; maskina i sving, da blir det vel for stor vinkel på krysset?

Lurer også på hva som er lite/middels/mye totalareal på en slåmaskin.

Er 4000 daa lite? 6000 daa?

Takker på forhånd for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei.

Har kjørt en slik i 7 år nå.

Slår 300 da. 3 ganger pr år. Tror du kan forsvare maskinen med 4000 da............

Det er v.v aksling på draget. God maskin, når den er rett innstillt.

 

Jeg slår ca. 30 da. I timen med maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Jeg har vel etter hvert kjørt veldig mange av de større merkene når det kommer til slåmaskiner, foruten Taarup. Egentlig har jeg vel ikke så veldig mye negativt å si om JF, men jeg syns den ikke virker så holdbar som flere andre. Den jeg kjørte ble bytta før det ble noe særlig med reparasjoner, men det er gjennomgående smått dimensjonert gjennom hele maskina. Det ser du også om du sammenligner vekt med andre merker, JF er definitivt lettest - sjøl om det kan ha sine fordeler og.

 

Noe annet er jo at disse maskinene er designa for at strengen skal bli plukka av en snitter. Den legger graset veldig i fartsretninga, noe som er pluss for snitting, men ikke så bra for ei presse eller ei lessevogn. Vi fikk mye kortere gras i ballen når vi begynte å presse etter ei Kuhnmaskin enn etter JF\'\'\'\'en.

 

Men med det arealet du har skal du nok ha maskin lenge. Med godt vedlikehold skal ei slåmaskin gå godt over 10.000 dekar, og JF er vel og blant de rimeligere maskinene - også et moment å ta med seg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...