Gå til innhold

Brøyting for Mesta


Gjest

Anbefalte innlegg

Kva er normalpris å ta for brøyting? Vart bedt om å brøyte for Mesta pga av manglande resursar (svikt av Mesta, og ett forjæ....snøvær).

Oppdraget var å brøyte ut busslommer og fortau.

 

Har aldri hatt noke for Mesta å gjere før, og dersom innteressa var der kunne eg få meir arbeid.

 

Kva er rett timepris med lastar og 2 trinns fres,+ nattarbeid, vart oppring i 22 tida. Er uaktuelt med "slavepris"..... Då er det bedre å ligge i senga.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvar_1

Kva er normalpris å ta for brøyting? Vart bedt om å brøyte for Mesta pga av manglande resursar (svikt av Mesta, og ett forjæ....snøvær).

Oppdraget var å brøyte ut busslommer og fortau.

 

Har aldri hatt noke for Mesta å gjere før, og dersom innteressa var der kunne eg få meir arbeid.

 

Kva er rett timepris med lastar og 2 trinns fres,+ nattarbeid, vart oppring i 22 tida. Er uaktuelt med \&quot\;slavepris\&quot\;..... Då er det bedre å ligge i senga.\;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om du skal jobbe bare på timer eller brøyte fast en viss mengde. Timepris for traktor m/laster og 2-trinnsfres vil jeg tro du kan prøve med 550,- 600,-.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest 6420s_1
Vær for all del forsiktig med arbeid for Mesta.For det første bli du pålagt en del kurs,du må levere ukentlig brøyte/strørapport,dem bruker 45 dager på og betale regningen din og så kan du risikere og bli bøtelagt ved for dørlig brøyting.For veivesenet reiser rundt og sjekker hele tiden ,for og greie og ta noen.Hvis du skal brøyte for dem ,ta deg jævlig godt betalt,siden dem ikke har ordnet seg med nok ressurser.Uten berdeskap vil jeg si minimum 650.- timen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helmer_1
for slik oppdrag ville jeg nok lagt på prisen endel... jeg brøyter plasser for noen firmaer og borettslag i Vestfold og jeg gidder ikke ta jobber for under 750-800kr timen+ beredskap. siden det er så kort varsel og du hjelper de i ei knipe ville jeg vel ligget iallefall i denne prisløypa... er klar over det er forskjell på mesta og privat. men hvorfor jobbe billig når det er de som er i ei knipe. er det snakk om mer fast kan det jo diskuteres. naboen min brøyta for mesta for 400kr timen uten beredskap og uten betaling for kjøring mellom stedene. det blir det ikke mye penger igjen i kassa av, han gjorde det bare et år!!! vi bønder må lære oss å ta betalt for det det koster..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trønder_1

Tenk deg iallefall to gang før du skriver under for mesta.De kan skrive ut bøter til deg hvis du er for sein til brøyting og strøing og så blir du pålagt å kjøre med GPS så de har kontroll over deg til en hver tid.

Jeg var så uheldig at jeg klippet ned noe veistikker med mitt skjær,og da fikk jeg en bot på x-antall tusen,gikk ikke i overskudd den måneden for å si det sånn.Ta deg ihvertfall godt betalt er mitt råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Trønder_1
Her i distriktet blir du bøtelagt for x-antall brøytestikker du klipper ned med enten frontplogen din eller bakskjæret.Og her om dagen jeg var ute og brøytet sto veivesenet sin bil på en parkeringsplass,og der sto en mann med en tommestokk som han hadde plassert utefor veien i snøen og han dreiv på og tok nærbilder av snødybden.Enten for å bøtlegge meg for å kjøre for mye eller å bøtlegge meg for å ha kjørt uten nytte.Bota får jeg fra mesta,og mesta får bota fra statens veivesen.Så det blir mitt siste sessong som brøyter for mesta,kommunen er heller litt rundere i kantene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...