Gå til innhold

Valg av Ny Snøfres


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

 

Holder på vurdere ny snøfres for den jeg har blir litt for liten. Trenger noe med litt større arbeidsbredde og kapasitet enn den Duun TF220

Skulle helst av vært litt bredere enn traktor da, minum over 240cm da går en litt utenom på begge sider men de meste iddle er 250cm med kantving.

 

Men så er det den store saken da har en Case JXU 95 med 100 hk til rådighet på motor....

 

Så fresen må ikke ha mer 80 hk Kraftbehov på 540 og ikke være for tung ifohold til traktor.

 

Har set på følgende da: Duun TF236 og Dalen 2009 og Tokvam 240 THS...

 

Hva er brukererfaringene på disse modlene ?

Er litt i tvil hva jeg skal velge......

 

Mvh

 

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn_1

Hei

 

Holder på vurdere ny snøfres for den jeg har blir litt for liten. Trenger noe med litt større arbeidsbredde og kapasitet enn den Duun TF220

Skulle helst av vært litt bredere enn traktor da, minum over 240cm da går en litt utenom på begge sider men de meste iddle er 250cm med kantving.

 

Men så er det den store saken da har en Case JXU 95 med 100 hk til rådighet på motor....

 

Så fresen må ikke ha mer 80 hk Kraftbehov på 540 og ikke være for tung ifohold til traktor.

 

Har set på følgende da: Duun TF236 og Dalen 2009 og Tokvam 240 THS...

 

Hva er brukererfaringene på disse modlene ?

Er litt i tvil hva jeg skal velge......

 

Mvh

 

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører selv en dalen 2009 fra 2010 på en 95 hk MF, dette er en kjempebra kombinasjon, har kantvinger på begge sider og fresen går i alle typer snø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn_1
Dalen 2009 med kantving på begge sider blir arbeidbredden 250 eller 255cm ? står på dalen sin side står det 250cm og på eik sine sider står det at dem er 255 cm... eller omvent husker ikke helt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn_1

Kan nå legge til at den skal brukes på Hyttefelt brøyting da der er det stort sett bare bakker

 

Har 2 traktor en på 100 hk og 90 hk på motor, må kunne bruke fresen på begge traktorene

 

Fresen må tilnød kunne brukes på den 90 hk å hvis den 100 hk skulle havere under brøyting.

 

Nå veier den JXU med laster og alt ca 5000 kg og 90 hk veier ca 4500kg med laster stålbuk osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan på det varmaste anbefale Tokvam sine fresar. Har sjølv to 255Big. Når det gjeld hk-behov er det vel først og fremst diameter på vifta som avgjer det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ser du er mest ute etter en 2trinnsfres. Hvorfor ikke vurdere en solid v-fres? De har jo større kapasitet enn 2trinnsfresene på tørr snø og hvis du brøyter mye tomter så er det fint å få dratt med seg litt.

Ser att Dalen har kommet med en ny modell nå, 2007. Den skal vist være fin eller så mitt personlige valg må bli Globus GSF245. Det er en tung freser så du får høvla godt. Den er veldig solid i innfestning og har en fin tut med gått nedbrekk. Hydr. nedbrekk er ekstrautstyr.

Du kan ta en titt på snøfreser.no eller snowflex.no for en kikk på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...