Gå til innhold

Mesta...............


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg vil høre hvilke erfaringer noen andre her inne har med mesta,som feks brøyting/strøing.Jeg angrer meg fælt på den kontrakten jeg skrev under på.Jeg får 4500,- per km i beredskap per år og jeg har en rode på 70 km + jeg har 18,- per km hver gang jeg er ute å brøyter.

Det jeg tjener penger på er å la være å ikke å kjøre.

Har vært uthengt i lokalavisa flere ganger p.g.a for sein brøyting/strøing flere ganger,årsaken er at jeg ikke kan være på alle steder på roden min samtidig,og hvis jeg skal ansette en person til med traktor går jeg i minus.

Jeg har kjøpt en del utstyr og i sist vinter fikk jeg pålegg fra mesta om at gangveier skulle strøes kun halve gangveien i bredde og da måtte jeg invistere på nytt.

Mesta på sin side er likegyldig de holder seg bare til tiltaksregelen på 4 timer etter at de har fått varsel om uframkommelig vei.På vinterstid sover jeg dårlig om natta og da hender det jeg bruker bilen og kjører får å sjekke forholdene for å forhinder avis oppslag av den dårlige sorten.

Er det flere her som føler det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg vil høre hvilke erfaringer noen andre her inne har med mesta,som feks brøyting/strøing.Jeg angrer meg fælt på den kontrakten jeg skrev under på.Jeg får 4500,- per km i beredskap per år og jeg har en rode på 70 km + jeg har 18,- per km hver gang jeg er ute å brøyter.

Det jeg tjener penger på er å la være å ikke å kjøre.

Har vært uthengt i lokalavisa flere ganger p.g.a for sein brøyting/strøing flere ganger,årsaken er at jeg ikke kan være på alle steder på roden min samtidig,og hvis jeg skal ansette en person til med traktor går jeg i minus.

Jeg har kjøpt en del utstyr og i sist vinter fikk jeg pålegg fra mesta om at gangveier skulle strøes kun halve gangveien i bredde og da måtte jeg invistere på nytt.

Mesta på sin side er likegyldig de holder seg bare til tiltaksregelen på 4 timer etter at de har fått varsel om uframkommelig vei.På vinterstid sover jeg dårlig om natta og da hender det jeg bruker bilen og kjører får å sjekke forholdene for å forhinder avis oppslag av den dårlige sorten.

Er det flere her som føler det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Slik jeg leser det får du 315 tusen i beredskap og klarer du snitt fart på 30 km/t så har du 540 kr timen . er det menge timer pr. vinter?

Tror ikke mesta kan kreve at du må kjøpe spreder som tar halve veien mitt i ei kontrakt.

Vi har selv kjørt for mesta og var ikke i nærheten av de prisene du nevner her, hadde ikke gått å kjøre en vinter til med den prisen vi fikk. Mesta har mistet kontrakten her så nå blir det ny forhandling om pris så får vi se hva det blir til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med sa mye i beredskap har du etter min mening en bra kontrakt med 18,- pr km.Skal bli bra butikk nar du har kun en traktor pa roden og fordele kostnadene pa.Men 70km er velvel mye viss du ikke kun har fin RV og vedlikeholde.Ingen som har sa bra kontrakter hos Mesta her heller.At du ma ut med bilen a sjekke om natta er vel en del av game\&quot\;e ved broyting/stoing.Synest selv det er noe dritt ogsa,men sa er det bare.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...