Gå til innhold

Tokvam snøfres


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Tokvam snøfres type 232 hsa. På denne røk akslingen tvert av mellom vifta og første innmater/ slager, i sveisen til slageren.

Dette er ikke reklamasjon i følge Tokvam.

Fresen er to år.

Den nye akslingen jeg kjøpte er en cm grovere enn den gamle. ( 70 mm) Er det fler som har hatt slike problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ts115_1

Hei. Jeg har en Tokvam snøfres type 232 hsa. På denne røk akslingen tvert av mellom vifta og første innmater/ slager, i sveisen til slageren.

Dette er ikke reklamasjon i følge Tokvam.

Fresen er to år.

Den nye akslingen jeg kjøpte er en cm grovere enn den gamle. ( 70 mm) Er det fler som har hatt slike problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS 115

 

Kjører med Tokvam 252 HSA og er meget godt fornøyd. Hatt 3-4 Dalen V-fresere, men ingen slår denne!

 

Veit at flere har skifta innmat og vifte på de nyeste modellene, dette er svakhet på Tokvam. Har skifta 2 slagere jeg alt siden JUL! Men freseren er veldig god på 0 snø i forhold til Dalen 2006.

 

Dalen sleit jeg ut på 2 år. Da var det ikke mye igjen, håper denne holder 3 \;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, liksombonde!

 

Fettpressa er med overalt og fresere og utstyr smørt oftere enn det de skal \;) Dalen 2010 har foresten 250 timers smøreinterval på lagrene, men disse blir smurt etter hver tur.. Så har bare igjen 2010 av dalen nå..

 

Kjører 1400 timer pr år med snøfres, Så da ser det jammen ut som freserene mine holder lengre en liksombonden sine!

 

Skiftet det fremdre lageret på Dalen etter første året, dette var reklamasjon siden tettningsringen var borte.

 

Men for all del, Dalen lager gode fresere, spesielt totrinnsfresere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...