Gå til innhold

Hyundai Minigraver


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Jon_K_1
Noen som har erfaringer med Hyundai minigraver (eller gravere generelt)? Lurte litt på en -2006 55-5A med ca 2800 timer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullseye_1

Jeg har noen tusen timer på gravemaskin, ikke for at det derigjennom er noen automatikk i at jeg kan si allverden om gravemaskiner.....

 

...men jeg trodde Volvo\'\'\'\'s EC55 og EC70 var Pel Job\'\'\'\'s EB506 og EB706, og at de opprinnelig var japanske? Mulig jeg er pedant nå asså, men...

 

Har såvidt, såvidt prøvd Hyundai minigraver, og selvom den var helt grei synes jeg ikke den er på Volvo\'\'\'\'s nivå. Litt veikere, litt treigere, men litt billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.volvo ec 70 og ec 50 stammer fra pel job.ec 55 er en helt annen maskin som stammer fra samsung.ec 55 selges fortsatt med enkelte oppdateringer (ec 55b pro?), og jeg mener dette er markedets beste minigraver. kan ikkje sammenliknes med volvos nyere ecr serie.

hyundais maskiner har jeg aldri kjørt men har sett at 5 tonneren har enkelte likheter med volvo så den burde kanskje vere brukbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At volvo eller pel job er japansk, er ikke riktig.

Pel job er fransk og volvo er produsert gudene vet hvor(noen i korea og noen i kina?), men ikke i japan. Så om du ikke finner en japansk maskin, så burde hyundai være helt ok.

Som med det meste annet som produserer, så holder jeg Japansk på første plass, når det gjelder kvalitet.

Tror nok også at volvo er minigraverens \&quot\;mercedes\&quot\;, som kjent så er vel ikke det merket heller hva det engang var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det stemmer 665.tror dei fleste minimaskiner til volvo blir produsert i frankrike i dag,bortset fra ecr58,ecr88 og ec55bpro som jeg mener(uten å være sikker) bli produsert sammen med dei store i korea. kvalitetsmessig er nok japanerne på topp ja,og kubota skal vere veldig bra.men synes de blir bygd litt trange for oss nordmenn jeg da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest smaabrukar_1
Enig med Liksombonde. Kubota er kvalitet tvers igjennom! Litt mindre hytter en f.eks ABS, men min mening er at dette tar den igjen på kvalitet. Styrken og hydraulikken er ingenting å klage på. sjøl har jeg en 161-2 ca 5 tonn og dette er en sterk og god maskin med tilstrekkelig rekkevidde også :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Anonym
lurer ¨på å kjøpe en kubota KX 41-3 2004 modell, noen som har noen erfaring, eller peiling på om det er ett godt kjøp ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...