Gå til innhold

Orkel S 2420


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er det noen som har erfaring med denne fresen? Hvordan den håndterer forskjellige typer snø, kapasitet osv. Må ha ny fres nå og valget står pt mellom Orkel og Tokvam. Tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei!

 

Er det noen som har erfaring med denne fresen? Hvordan den håndterer forskjellige typer snø, kapasitet osv. Må ha ny fres nå og valget står pt mellom Orkel og Tokvam. Tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jeg tror nok du skal gå for Tokvam hvis det er kun disse to snøfresarane du kan velge mellom. Ellers så kan jeg anbefale Dalen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Nei, jeg kommer meg nok ikke på vårdagene til Orkel, det er litt for lang reisevei.

 

For å være konkret så er det Tokvam 225HS, 232HSA og Orkelen det står mellom. Pris er fra ca 30\'\'\'\' (225HS), 40\'\'\'\' (232HSA) og 35\'\'\'\' (Orkel). Dette er inkludert triangel og litt annet småtteri. Vettet mitt sier at jeg klarer meg lenge med en 225HS (driver ikke leiekjøring), lysta sier selvsagt at jeg trenger en av de to andre, helst 232-en :)

 

Dalen vil jeg ikke forholde meg til pga erfaring med lokal forhandler - som den surpompen jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haugon_1

kjøp orkel. har hatt to orkel freser etter hverandre.

driver med leiekjøring av 5 mil med fjellveg og 45 hytter er veldig fornøyd.

veist du samenligner fresene ser du godt at orkel er mykje meir solid enn andre, midbjelken går tvers over heilt fremst så du ikkje fer ein lang svak utstik som hekter bortig alt. det er også mykje bedre vifterom på orkelen. fresen går også heilt ned i baken så det ikkje er ein kant opp.

Dalen fresen er berre oppskrytt alltfor spinkel fres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Nix, Duun er ikke aktuell. Det virker dessuten som om Duun/A-K har hatt litt problemer med å håndtere litt svak kvalitet på produkter for tiden. Men det er ikke første førstehåndsinformasjon, så ta det for det det er verdt. Er flere surpomper enn meg som går løs :)

 

Prøver å kjøpe meg en fres av bra kvalitet som håndterer all slags snø bra og vil fungere problemfritt i mange år. Noe jeg tror både Tokvam og Orkel bør klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
har kjørt 2310s i mange år , meget solid.kjørt inni slitt av kantving trepunktfeste og treangel 3 ganger, men fresen er like god, brøyter ei mil vei + ca 50 hytter, kjøpt en brukt 2420 nå og den virker fint ,takler all slag snø, og like solid som 2310
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...