Gå til innhold

Ny plate til traktortilhenger


Gjest

Anbefalte innlegg

Ny plate til traktortilhenger?

Skal ha ny plate til bunn å agromet. Så på pris på norsk stål, 18000 for 6*2500*6000 450 harox, noen som vet om andre leverandører (rogaland)?

Hvor tykk plate trenger jeg egentlig? Skal bruke tilhengeren til litt graving. Agromet 12 t.

Er gjerne nok med 6-8 mm vanlig stål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny plate til traktortilhenger?

Skal ha ny plate til bunn å agromet. Så på pris på norsk stål, 18000 for 6*2500*6000 450 harox, noen som vet om andre leverandører (rogaland)?

Hvor tykk plate trenger jeg egentlig? Skal bruke tilhengeren til litt graving. Agromet 12 t.

Er gjerne nok med 6-8 mm vanlig stål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg hadde kostet på meg hardox som bunn i en traktorhenger. Virker jo ikke som du har den i bruk hele tiden heller.

6 mm vanlig stål burde vel holde. Du legger den i tillegg oppå den gamle bunnen og sveiser den fast med slisser. Vanlig stål kan også klippes i platesaks om du har tilgang på det.

Vet ikke om Leif Hubert leverer i Rogaland også, men det burde være verdt å sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6170Turbo_1

Kjem litt an på kvar i rogaland du er.

 

På Jæren er det Rukki (med forbehold om skrivefeil) og Foss Eik

 

Foss Eik kan laga plata i den størrelsen du vill ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke 6 mm vanlig svart stål litt svakt hvis man lesser stein og fjellmasse? Hadde tenkt å bruke denne som lettdumper, da agromet sine har ganske kraftige understell.

Må jeg opp på 8 mm svartstål for å få styrke tilsvarende 6 mm 450 hardox?

Noen med erfaringer på dette?

Blir det rimeligere med svartstål?

På forhånd takk

(Nord - Jæren i rogaland)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Hei!

Har en snøskufe til traktoren som det er blitt brennt bål i... bunnen er helt bulkete og umulig å brøyte med. tenkte å skjære ut det som er dårlig å sveise inn ny plate. Hvilken tykkelse er anbefalt og hvordan type og dimensjon stål bruker man på slitestålet i front?  Og hvis noen vet, hvor kjøper jeg det til en grei pris og hva ca koster det (si at jeg kapper ut en bit på 200x50 cm)

Holder til i vestfold

Og, kan jeg kappe det ut med en litt voksen vinkelsliper eller må jeg ha skjærebrenner?

 

 

på forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...