Gå til innhold

Dalen 2010 Bredde


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei godfolk

Har en Dalen 2010 med bredde 235 cm inkl kantskjær.

Har nå gått opp et nummer på traktor og ønsker å bytte i en "ny" brukt Dalen 2010 med bredde 250 cm.. Men fra hvilket år økte bredden til 250?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåmann_1

Hei godfolk

Har en Dalen 2010 med bredde 235 cm inkl kantskjær.

Har nå gått opp et nummer på traktor og ønsker å bytte i en \&quot\;ny\&quot\; brukt Dalen 2010 med bredde 250 cm.. Men fra hvilket år økte bredden til 250?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sørøya_Sau_Chopper_1
Jeg har en 2005 mod, og den er ihvertfall 250 cm, og 275 cm med kantvinger på begge sider.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Dole_1
Jeg har en Dalen -07 modell 250cm som jeg ønsker å selge. Har sagt ifra meg noe brøyting og trenger bare èn. Nytt slitestål i romjula -10.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest blåmann_1

Noen som har en Dalen 2010 nyere enn 2005 for salg? Helst med hjul.

Har da også en Dalen 2010 1999 Mod for salg med to kantvinger total 235 cm bredde

Modifisert tut.. Kan legge søen bak traktor.. Ferdig klargjort for vinter.

Trepungt fest. Trøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Ka ska du ha for fresen da blåmann? Kan være interessert.har blitt spurt om å ta kommunal brøyting og behøver en ok fres. Er den grei nok til d?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maskin_1

Hiver inn ett spørsmål:

Noen som har erfaring med 2010 på \&quot\;mindre traktor\&quot\;?

 

Har en gammel 90 hester m/ turbo, men er usikker på hvordan det går med våt evt mye snø, selv om Dalen oppgir effektbehovet til 80 hk.

 

Alternativet er vel 2009, men da mister jeg muligheten til å rygge med den, noe jeg ser på som en fordel ved oppbrøyting av hyttevei. (uten å ha prøvd dog)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåmann_1

Sorry Alfi

Jeg så ikke svaret ditt før fresen var solgt.. Den gikk for 43000,-

Skal du drive i villastrøk etc. så må du ha en fres hvor du kan skifte slitestål etc. Og ha en fres med mulighet for å legge snøen hvor som helst .. Og da er Dalen 2010 uovertruffen.

Jeg har også kjøpt en \&quot\;ny\&quot\; brukt, men du verden hvor mye herpete freser som er ute på markede.. Sjekk grundig før dere kjøper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei. Vet ikke helt hvor mange freser som har \&quot\;gått fra\&quot\; meg. Har nok omtrent bestemt meg for å prøve den nye Igland-fresen som FK har på kampanje. Skal brukes på landevei da i kyststrøk med snøfokk og blautsnø... Har aldri fresa snø før men må vel klare d jeg og :) Blir vel ikke lenge til jeg må til pers heller, snart er d november og da må man vente litt av hvert. Skal jo bli morro å få penger for å brøyte...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du itte bare kjøpe 2010`n som je har hatt i 2 sesonger, med hjul og 2 toppklaffer og perforert slitestål? Brukt ca 50-80 timer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den kan du rygge rundt med alt du orker, men hvis du skal ha`n i front`n så må du ha ei ekstra girkasse. Står parkert i Akershus.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...