Gå til innhold

tellefsda v-plog


Gjest

Anbefalte innlegg

nokon som har erfaringer me tellefsdal v-plog 3m?? lurer på å kjøpe meg ein brukt ein, eller et anna fronskjær.. bør eg ha brøyteplate å parallelogram, eller skyveramme åsså vanlig enkel løft? brøyter alt for komunen, har i dag et 3m dalen skjær kaster den snøen langt osv... takk for svar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nokon som har erfaringer me tellefsdal v-plog 3m?? lurer på å kjøpe meg ein brukt ein, eller et anna fronskjær.. bør eg ha brøyteplate å parallelogram, eller skyveramme åsså vanlig enkel løft? brøyter alt for komunen, har i dag et 3m dalen skjær kaster den snøen langt osv... takk for svar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1
Vi bruker en Tellefsdal Vikeplog 3,6m på en jd 7710 plog sitter i en brøyteplate med parraelogram den tar støyten, har også prøvd fronthydralik men da tar du armene etter en tur ute. Vi anbefale deg brøyteplate eller skyveramme med løft. Det er utrolig fint kjøre med vikeplog på gangfelt og på store plasser har vi satt på 1m vinger på hver side for få med meg mer snø når jeg rydder større plasser. Men en billigere løsning er å kjøpe et kommunalblad med vinger som funker utmerket av rydding av store plasser.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte Tellefsdal 3-meter i fjor, og må si at det er et veldig allsidig og godt skjær. Den største fordelen må være bruksområdene. Det negative er at det søler litt når man samler snøen, og kaster dårlig når man skråstiller det.

 

Jeg brøyter garasjeanlegg, gangvei, noen veier og plasser. Gikk i år ned til et enklere og smalere Tellefsdal skjær på 2.70 hengende i trepunkten. Nå kjenner jeg ruta godt, og kjører sjelden borti kumlokk osv. Får håpe det holder vinteren igjennom:) Er positivt overrasket over det nye skjæret\; mye mindre, men allikevel har effektiviteten økt, da 3-meteren ble litt for stort og bredt.

 

Hva er det du skal bruke skjæret til? Ganske vesentlig det, med tanke på valg av skjær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg brøyter byggefelt, parkeringsplasser, gangstier, og ein del sidevier... har ein traktor på 115 hk nå men me kjem til og kjøpa ein ny å større traktor på ca 140-50 hk om ikkje så lenge.... eg har ikkje front hyd elle lignande på traktoren nå, men eg har fått tak i ei brøyte plate som passar til traktoren.. nokon som veit ka eit brukt paralellogram ligger på i pris?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...