Gå til innhold

Kantklipping


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring fra kantklipping langs riksveier og fylkesveier?tenker å kjøre med traktor med frontmontert klipper.hvor mange kilometer kan man klare pr.time,og hva bør man ta pr.kilometer for å få lønnsomhet i dette?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest teigan_1
Er det noen som har erfaring fra kantklipping langs riksveier og fylkesveier?tenker å kjøre med traktor med frontmontert klipper.hvor mange kilometer kan man klare pr.time,og hva bør man ta pr.kilometer for å få lønnsomhet i dette?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan_Dag_1
Tor: Det er en tråd ganske langt nede om kantklipping. Hvor mye du rekker kommer veldig ant på vegstandard ,og utstyr. Jeg går på time, og syns det er vel så greit som meterspris. Hvor i landet er du ifra?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard
Har selv vudert å begynne, driver med pressing i tilegg. De trengte flere her, men tror det er mettet nå. Jeg ville heller ha kjøpt med hjulaster og latt den gått i brøyting om vinteren. Regnet litt på en ny Volvo. Men hadde ikke tid, men regnestykket så ikke så verst ut med en god leesing avtale:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest teigan_1
Johan Dag:Leste innlegget ditt lenger ned på siden,jeg holder til i midt norge.Har blitt bedt om å gi pristilbud til mesta og de vil ha pris pr.kilometer..det meste som skal klippes er riksveier med ok kvalitet,lurer på å kjøre med en slagkraft klipper montert i fronten på en stor traktor..dette er dyrt utstyr så vi må være sikre på at vi tar en pris vi kan leve med.Vanskelig å rekne på dette når jeg ikke har noe særlig erfaring fra kantklipping..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke drevet med kantklipping, men vet om folk som har gjort det med dårlig resultat. En kar hadde montert kantklipper i fronthydraulikken på en forholdsvis stor MF, to ganger knakk motorblokka pga stort vrimoment. Han gikk over til hjulaster etter det!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan_Dag_1

Min kantklipper har vært montert i Tellefsdal brøyteplate. Bomforden veier rundt 1200 kg framme+ ca 700 kilo på 3 punkten. Maskinen har en rekkevidde på 5,8 meter. Vi har kjørt siden 2001, til og med sessongen 2006 var denne montert på en Case MX 135. Dette gikk egentlig helt greit. Brakettene til plata gav litt etter og plata var nok ikke helt rett etter 5 sessong og rundt 2500 -3000 timer. Mer kan man ikke forlange.

Nå i år har vi klippet med en NH TM 155. Denne virker litt for lett. TMen har ikke ramme, det hadde MXen.

Jeg vurderer en ny klipper Hvis det blir nok jobb da. Da ville jeg hatt en sylinder som låste framakslingen for å kunne strekke seg lengre ut i høyresvingene, uten å være redd for å tippe.

Å henge en stor klipper i frontliften ville jeg nok ikke gjort.

 

Hvis du vil Tor så kan du sende meg en mail? Så kan vi ta det andre der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...