Gå til innhold

Kjøp av tømmerklo til Kubota KX057-4


jornland_1

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vurderer å kjøpe meg tømmerklo til gårdsgraveren. Det blir ikke en klo som blir brukt hver dag, så klarer meg med en rimeligere modell som jeg fant hos RoaldMoen.no -> http://www.roaldmoen.no/anleggsutstyr-fester-skuffer-og-griper/skogklo/grabb/hydraulisk-grab-/-skovklo-3-5t

 

Det virker som om denne kloa leveres uten slanger.

 

Maskinen min har en Engcon EC05B rototilt med S40 feste. På den ser det ut som om det er to hydraulikkuttak med hurtigkoblinger, og jeg lurer på om det er disse som benyttes for å koble til klo? Er det også noen som vet hva slags type hurtigkoblinger som brukes, og eventuelt hvor jeg kan få tak i slike?

 

Roald Moen svarer nemlig ikke på tekniske henvendelser jeg har sendt ham..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

25000??

Du får en proffgrip for 16000kr +mva.(Hurum bil og maskin)

Jeg køpte KTS sin minste proffgrip (0,25m2) til min 5,5t maskin, og det er noe helt annet enn gripen som er på tømmervogna.

Vekta er nesten 3 ganger så stor, og den har en skikkelig grov gripsylinder som klarer holde en stor sten i gripspissen, vilket en vanlig mindre tømmergrip ikke har sjans til klare.

Men vil du absolut kjøpte en tømmervogn grip så kjøp ikke Kellfri eller noen andre kina produkter, for det kommer garantert ikke til å holde.

Men mitt råd er, kjøp en skikkelig grip når den skal monteres på gravemaskin.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Er veldig bra fornøyd med KTS.

Stor kraft i gripspissen. (holder fast alt jeg klarer løfte med min 5,5t).

Har muret flere 100m med den, med stein i alle slags størrelser.

Men jeg er heller ikke proff, så den er ikke bruk hver dag.

Kan legge til at jeg sjekket ikke linken din, da jeg trodde det var snakk om Kellfri`s største vanlige tømmergrip (for tømmervogner).

Den som du har linket til ser vel helt ok ut, men vanskelig å si noe mer når en ikke har testet den.

Mitt poeng var egentlig å advare mot å kjøpe en vanlig tømmervogn

grip, for de er altfor kleine for en gravemaskin.

 

 

Her er data for KTS gripen.

Specifikation

 

Utrustning 0,25 m2

Gripöppning 1 400 mm

Maxbelastning i grip 2 500 kg

Vikt (utan rotator) 141 kg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...