Gå til innhold

JF CMT


Gjest

Anbefalte innlegg

har ei brukt slåmaskin JF CMT 245 på handa, og lurer på om disse er brukbare? har ikke sett på den enda, men skal være i bra stand. er bredden på denne 2,4m ? ønsker alt av erfaringer, både positive og negative. er vell ei rotorslåmaskin?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ei brukt slåmaskin JF CMT 245 på handa, og lurer på om disse er brukbare? har ikke sett på den enda, men skal være i bra stand. er bredden på denne 2,4m ? ønsker alt av erfaringer, både positive og negative. er vell ei rotorslåmaskin?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har såvidt kjørt litt med ei sånn i mine yngre dager, og jeg anbefaler den ikke. Hovedsaklig for at dette er ei slepemaskin uten svinghode, som gjør at svingen blir betydelig begrensa og du kan ikke dra inn maskina rundt hjørner.

 

De er vel ganske greie i pris kontra andre slepemaskiner, men sjøl om jeg er fan av slep hadde jeg heller kjøpt ei trepunktsmaskin enn denne.

 

Det dukker jo ofte opp slepere til en ok pris, spesielt 2,4-metre er ganske billige fordi de blir vel små for allmenheten nå til dags :)

 

 

Og ja - JF-en er og 2,4...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp kjøpt meg Nike Free Run, og de fungerer perfekt for mine føtter, det meste av tiden etter å ha kjørt 5k min bue startet verkende. Den første dagen jeg brukte disse skoene jeg løp 8k uten engang å huske jeg hadde bue problemer. Du kan faktisk føle hvert skritt du tar. Jeg ønsket varmt rosa, men de hadde ikke em lenger så jeg fikk de blå, de er mye lysere og de får skitne altfor lett.

 

og det er gratis frakt til Norge, er prisen fantastisk, hvis du er interessert i nike free sko, kan du bla gjennom nettstedet http://www.nikerunfree-no.com

 

forresten, er det en nettside for MBT skoene er også bra, kan du nyte bareboot nytte av MTB sko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt med på at dette er ei dårlig maskin. På maskinen jeg har er det vidvinkelaksel og innfesting i hullbom i trekkstengene. Det går bra med krapp sving, i allefall til høyre. I hjørner går det fint å styre maskinen inn med sylinderen på draget.

 

Fordelene med ei slik maskin mener jeg er at den er lett i vekt, enkelt oppbygd med to girkasser og reimdift av rotorer. Med nye kniver slår den også pent.

 

Ulempe er at den er tung å dra i gang, kan slite på kraftuttaksklutsj. Det blir også fort vibrasjoner hvis ikke rotorene er i ballanse ( kniv er skadet). Jeg har og vært borte i at maskinen har tettet seg der det er meget stor avling. Tror det skyldes at plastflappene på hjelperotoren blir slitt etterhvert.

 

Finner du ei maskin som er pen og godt holdt til rett pris er det ingen fare å handle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...