Gå til innhold

MF 5445 brøyteplate eller fronthydraulikk


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, som topic sier vurderer jeg og montere brøyteplate eller fronthydraulikk på min 5445. Først lurer jeg på om man ideheletatt får brøyteplate til denne? Fronthydraulikk får man, eik skal ha 28 000kr +mva. for et 3,6 tonns sett.

Har en trima +3.0 laster montert nå. Denne blir tatt av og sentralen til denne blir brukt til fronthydraulikk. Planen med dette er og ha en vikeplog montert på om vinteren i all hovedsak, type tellefsdal 2,8m eller lignende. Eventuelt strøkasse også om jeg vinner anbudet.

Er det plass til plog om man har brøyteplate? Tenker om den blir og ta i hjulene.

Også vil jeg fortsette med og ha en kårt og smidig traktor, og er redd for at den skal bli alt forr lang med armene til fronthydraulikk kontra brøyteplate. Enda lenger fram enn lasteren.. Noen meninger og synspunkter om dette? Og sist, va ligger brøyteplatesett på i pris kontra fronthydraulikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Med fronthydraulikk trengs jo ikke parallellogram altså kan du kjøpe rimeligere plog. Kan også brukes til andre ting hvis du ikke har lasteren på hele tiden. Med brøyteplate har du dempere mot påkjørsel nårdu brøyter, mere krefter som kan ødelegge fronthydraulikken hvis du kjører villmann når du brøyter.

Naboen hadde brøyteplate på 5455, og 6455 så det går nok an å fåtall 5445 også. Brøyteplate er jo lett å ta av så den ikke er i veien når den ikke er i bruk, trekkstengene framme kan jo tas av, noen fabrikater an vippes opp. Lykke til med valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...