Gå til innhold

Type dyrkingsskuff


Gjest

Anbefalte innlegg

Driver å tenker på å kjøpe meg dyrkingsskuff til en 8 tonns gårdsgraver, og lurer i den forbindelse på brukererfaringer ol. på forskjellige skuffer.

Har mange spørsmål:

*Vertikale eller horisontale spiler

*Tenner eller faste "spisser" (som en forlengelse av vertikale spiler)

*Åpne sider?

*Bredde og størelse

Alle innspill taes imot med takk!!

Graveren er en Hitachi EX 60 med S50 feste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest billy_the_kid_1
Du må ha horisontale tinder. Då må massen &quot\;hoppe&quot\; over tindene og du får en bedre riste efekt. Ved vertikale sklir massen at og frem. Max lysåpning må vere 15 cm. Ellers går det hardt ut over steinutstyr etterpå. Åpning eller ei i sidene er ikkje så farlig. Men trur eg hadde kjøpt med åpning. Tenner må vere utskiftbare. Produsendt kommer an på bruken. Er det snak om 10 mål er nokk ei billig utenlandsk ok. Er det omfattende bruk ville eg gått for en annerkjent produsendt. Du har og stor annenhands verdi på ei slik skuffe. Er ikkje mange å finne på finn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spelarjakob_1
Har ei åttetonnmaskin. Kjøpte ei dyrkingsskuffe hos Flekkefjord Produkter. Den vart spesialbestillt med 50 centimeter lange tenner. I bakkant av tennene er det eit hakk. ( agnhald ) slik at stein som er komen inn i skuffa ikkje så lett ramlar ut att. Der er både langsgåande og på tvers spiler i botnen. Er svært fornøgd med denne skuffa, og har brukt den mange timar.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...