Gå til innhold

Kaputt gassdemper


Jensb_1

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
Det er vel strengt tatt kulda som tar knekken på gassdempere etter det jeg har hørt. Så da er det vel kjøre den inn ett lunt sted når det drar seg til de kaldeste dagene i Januar da \;o)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peter_Harholt_1

Hvis det er for lite nitrogentrykk i akkumulatoren så blir gummimembranen ødelagt. Kan lønne seg å sjekke trykket en gang i året eller hvert andre år.

 

I forhold til kulde, så minker da nitrogentrykket. Kulden kan være det som til slutt ødelegger akkumulatoren, med i utgangspunktet er det litt for lite trykk som er årsaken.

 

Hvis det brukes flere eller en større akkumulator, kan en øke nitrogentrykket noe og likevel få tilsvarende dempeeffekt, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Gassdemperen på frontlasteren min takket for seg i løpet av vinteren, så nå har jeg kjøpt 2 nye. Men så lurer jeg på; hva kan jeg gjøre for at de nye skal ha lengre holdbarhet enn den gamle?

 

Lasteren er 5 år gammel, og er blitt brukt nokså lite, og svært pent og med moderate belastninger. Det var bare en demper og ingen kuleventil, men nå skal jeg sette på to dempere og kuleventil slik at den kan kobles bort når man ikke ønsker demping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...