Gjest Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 er de noe sterkere foraksling på en 615 kontra en 505/605? tenker til skogs bruk,er den brukende til det?????veit dem er litt svak på pto blei fortalt at den ga ca 52hk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rex_1 Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 er de noe sterkere foraksling på en 615 kontra en 505/605? tenker til skogs bruk,er den brukende til det?????veit dem er litt svak på pto blei fortalt at den ga ca 52hk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rex_1 Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 fant noen svar på skogsforum.se,men ikke noen om forakslinge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Det er samma framakslingen på 615 som på 605. Er traktoren eldre enn -88 så er det carraro aksler, og det er bare de som det kan bli problemer med. Etter -88 så er det SIGE / Dana aksel som er veldig sterk og holdbar. SIGE akselen gjenkjennes på at den har svingsylinderen på midten, bak differensialhuset. Carraro aksler har sylinderen ute ved hjulet og paralellstag mellom hjula. Er den eldre enn -88 så kan den muligens være levert med en carraro industriaksel kalt AE3, den er fryktelig klumpete og har dårlig sving. At det er litt svak PTO kommer av at PTO-en drar gjennom converteren. Derfor må du ruse motoren litt for å få PTO til å dra f.eks. en vinsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fastup Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Har en Valmet 615. Veldig svak på PTO akselen og den stopper ved belastning. Hva er galt ? Clutch ? (Elektrisk bryter for stopp). Eller er converterkassa sliten ? Generelt lav hastighet på fremdrift av traktor på høye gir ved belastning ? Pto roterer derimot når den er ubelastet. Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar