Gå til innhold

Massey Ferguson laster / hurtigkobling / triangel


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er bonde/entrepenør i oppstartsfasen. Hvis jeg kjøper en ny Massey, bør jeg satse på den nye serien originallaster, eller en trima f.eks. Aktuell traktor er MF 1759 som blir lansert neste år, og lasteren heter DL130. Alle argumenter mottas med takk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tommyopp_1

Ja og så lurte jeg på disse forskjellige hurtigkoblingene. Euro, trima, SMS. Hva er forskjellen, og hva anbefaler dere når man ikke har noe utstyr fra før?

 

Triangel bak. Er det forskjellige typer der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest billy_the_kid_1
Kjøp orginal laster som er fabrikkmontert. Kombi sms/ euro med lepper for hmv. Og hmv bak. Ingen vits og gå for et system fremme og et bak, når du ikkje har noe fra før. Her blir det nokk og diskusjon....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trima er det samme som SMS, med bøyde kroker øverst, og bolt gjennom lenger ned for å låse. HMV har samme kroker oppe, men fjærbelastede låsetapper som går nedover i et hull under laster- eller HMV-ramma.

 

Euro har bredere festekroker i toppen, men bruker de samme boltene som SMS/Trima.

 

Framme anbefaler jeg SMS/Trima og Euro, og HMV bak HVIS du skal bruke de samme redskapene framme og bak. Hvis du har egne redskaper som kun skal brukes bak er jeg ikke i tvil: Triangel er mye lettere å koble enn HMV. Bare du får spissen inn fra Triangelen så har du redskapet på, HMV er mye mere avhengig av å treffe riktig, stå flatt....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...