Gå til innhold

Er det topp-pakningen?


Gjest

Anbefalte innlegg

Traktoren, en 3-sylindra John Deere i 50-serien, blir fort varm nesten opp til røde feltet, og tomgang kald er bare 200 o/min. Varm er tomgangen ca. 500 o/min. Normal tomgang varm skal være 800 o/min iflg. boka. Det rare er at kjølevæska er ren og det er ingen lekkasjer av kjølevæske. Hva om dette ikke er topp-pakningen men et defekt rådelager? Da er det vel unødvendig å demontere toppen?

Traktoren har gått 4800 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Traktoren, en 3-sylindra John Deere i 50-serien, blir fort varm nesten opp til røde feltet, og tomgang kald er bare 200 o/min. Varm er tomgangen ca. 500 o/min. Normal tomgang varm skal være 800 o/min iflg. boka. Det rare er at kjølevæska er ren og det er ingen lekkasjer av kjølevæske. Hva om dette ikke er topp-pakningen men et defekt rådelager? Da er det vel unødvendig å demontere toppen?

Traktoren har gått 4800 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest innmari_seriøs_1

Et gåent rådelager vil ikke få motoren til å gå varm.

Sjekke reima til vannpumpa og vannpumpa.

Rengjør radiatoren og sjekk termostaten.

For høy kjølevæske konsentrasjon kan også få motoren til å gå varm, skal ikke være over 50/50 blanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Sjekk vannpumpe,Skovelhjul kann ha spukket på navet,så d ikke er med rundt.va dette problem på John Deer 3350 som æ hadde. Faktisk av plast skovelhjule.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Mener du at traktoren går på 200(TOHUNDRE??) omdr /min når den er kald og at dette øker jevnt og trutt til 500 ved varm motor??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...