Gå til innhold

Brukt traktor til skogsdrift. Valtra 6550?


Gjest

Anbefalte innlegg

Skal hjelpe en eldre kar med å finne en brukt traktor til skogsdriften. Han synes det er litt vanskelig å tre seg inn og ut av den gamle Fiaten etter div skader han har fått igjennom årene.

Problemet er han ser ikke for seg de nye traktorene like gode i skogen som sin Fiat 70-90.

Han har fått høre av flere at Valtra 6550 Hi-Tech er maskinen for han.

Han har hørt så mye skrekk historier om nyere traktorer ang elektronikk med mer så han trenger et dytt for å handle.

Pris messig ser han for seg en 2002-2005 modell av det som står for salg av den modellen.

Kan noen komme med noen inspill ang en smidig skogstraktor til til meget ulendt terreng som gjør hverdagen enklest mulig for han?

Veldig glad for inspill om Valtra 6000 serien som han føler er det rette valget foreløpig.

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal hjelpe en eldre kar med å finne en brukt traktor til skogsdriften. Han synes det er litt vanskelig å tre seg inn og ut av den gamle Fiaten etter div skader han har fått igjennom årene.

Problemet er han ser ikke for seg de nye traktorene like gode i skogen som sin Fiat 70-90.

Han har fått høre av flere at Valtra 6550 Hi-Tech er maskinen for han.

Han har hørt så mye skrekk historier om nyere traktorer ang elektronikk med mer så han trenger et dytt for å handle.

Pris messig ser han for seg en 2002-2005 modell av det som står for salg av den modellen.

Kan noen komme med noen inspill ang en smidig skogstraktor til til meget ulendt terreng som gjør hverdagen enklest mulig for han?

Veldig glad for inspill om Valtra 6000 serien som han føler er det rette valget foreløpig.

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6000 serien er veldig bra i skogen har en kompis som har jobbet i mange år med en 6550 kjøpte en like dan med mindre tima når han byta ikke ny men likeda og brukt!!!skal han ha sånn størelse? a75,95 eksistere og så,så er det vel endel mf i mellom klassen som også kan være egnet. new holland og ford har vel også noen som er bruk bare. trur new holland er mye fiat i vis han sverge til disse konstruksjonan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er levert HiLock sperre i framakslingen på 1/5 av Valtraene tipper je... Om det er HiLock ser du på at det går inn en tynn hydraulikkslange i diffhuset. Den sitter oppå diffen på høgre sida på de gamle og bak på venstre sida på de nyere. Ellers er je enig i at NewHolland TL er en mulighet for en gammal fiatpatriot. Den hytta er jo lettere å komme ut og inn av enn Fiaten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Kjørte 6650 me hi-lock framaksling og twintrack selv i noen år. kjempetraktor i skogen! skulle mye til før den måtte gi opp. stor å tung, ja men en suveren traktor i skogen. synst det ble litt lat motoren eneste når jeg fikk lass på hengeren. (13m3), turbin clutchen og var suveren når det ble litt ulendt tereng. som sagt så tok den seg veldig godt frem!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode innlegg.

Kikket litt på New Holland TL 100A etter innlegg i tråden.

Må si at det er notert en del mer feil på de en det er på Valtraen,men det trenger ikke stemme med virkligheten.

Mulig det går flere av dem og derfor flere som har notert feil.

Den \&quot\;ser \&quot\;ut til å være litt mindre og kanskje mer manøvrerbar slik som 70-90\'\'\'\'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jon_inge_eidem_1
Sats på valtra/valmet er nå mitt råd, det er det som er skogstraktor. Kjører selv valmet 6400 i skogen, er jo stort sett veldig samenlignbar med 6550. Gode driftsikre traktorer som går lenge, er robust å godt beskyttet, så de tåler å brukes med god samvittighet, andre traktorer blir \&quot\;plastikktraktorer\&quot\; i forhold. God vektfordeling med tanke på skogsdrift har disse traktorene også, så fremkommelighet og stabilitet er av det bedre. Har også hatt NH TL100A, Er ikke like robust, bukbeskytter er et must hvis den skal brukes i skogen, vet ikke om disse er levert med ordentlig sperre forran? Var en del tull med den jeg hadde, så den ble derfor byttet ut. litt synd egentlig, for jeg likte i utgangspunktet traktoren godt, lettkjørt og smidig, oversiktlig som lastertraktor, og passe sprek etter oppjustering. Men er det primært snakk om traktor til skogsdrift, sats på en 6550!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Patos!

Hvis dere er intr. så vurderer jeg salg av min

99 mod. Valtra 6550 til fordel for en litt nyere en! Her er det masse skogstraktor igjen!

Laster,28\&quot\;og 38\&quot\; dekk,aircondititon ++++

Send meg en mail eller svar her på forumet!

Har bare positivt å si om denne modellen som en kombinasjonstraktor jord og skogbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...