Gå til innhold

Kockum Gerret 820/821


Gjest

Anbefalte innlegg

noen spørsmål om Gerret.....

 

Hva er forskjell på Gerret 820 og 821 ? Er det at det er større motor i og 2 styresylindere på iforhold til 820 sånn i grope trekk. andre ting som er forskjell ???

 

Fram og Bakasel på Gerret 820/821 er det samme aksel på dem, er det en aksel som heter ZF AP 7/D med Thorton selvvirkende sperre differensial , noen som vet om den er brukt på noe annet kjøretøy ???? kjekt å vite vis må ha tak i deler.....

 

Har en 820 som drar på begge bakhjul men bare på et fram hjul dra å det venstre med ikke det høyre hjulet, Setter kjøretøyet mot en snøhaug lar den spole på is''''n da spoler begge bak og et framhjul, er det normalt på ZF aksel?? men kjører i dypsnøen så virker det som den drar på alle fire, kan det ha noe med den sperra i ZF aksel''''n?

 

har lite kjennskap til de ZF akslene

 

Hydraulikk pumpa på 821 sitter den på samme plass som på 820. På venstreside av motor helt fram ved radiator ??

 

På forhand takk

 

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn_1

noen spørsmål om Gerret.....

 

Hva er forskjell på Gerret 820 og 821 ? Er det at det er større motor i og 2 styresylindere på iforhold til 820 sånn i grope trekk. andre ting som er forskjell ???

 

Fram og Bakasel på Gerret 820/821 er det samme aksel på dem, er det en aksel som heter ZF AP 7/D med Thorton selvvirkende sperre differensial , noen som vet om den er brukt på noe annet kjøretøy ???? kjekt å vite vis må ha tak i deler.....

 

Har en 820 som drar på begge bakhjul men bare på et fram hjul dra å det venstre med ikke det høyre hjulet, Setter kjøretøyet mot en snøhaug lar den spole på is\'\'\'\'n da spoler begge bak og et framhjul, er det normalt på ZF aksel?? men kjører i dypsnøen så virker det som den drar på alle fire, kan det ha noe med den sperra i ZF aksel\'\'\'\'n?

 

har lite kjennskap til de ZF akslene

 

Hydraulikk pumpa på 821 sitter den på samme plass som på 820. På venstreside av motor helt fram ved radiator ??

 

På forhand takk

 

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Ring John Deere Forest på Kongsvinger. Eller Komatsu Forest (Valmet) på Stange. Spør om de har navnet på noen av den eldre garden som kan Garret. (Timberjack og John Deere Skidder var jo helt andre maskiner enn Garret, men siden ØSA kjøpte opp Kockum så er det egentlig John Deere som har \&quot\;ansvaret\&quot\; for Kockum Garret i dag. Jeg vet bare at det har vært minst to typer aksler på Garret, den første hadde mye problemer med sluttdrevene på grunn av noen mjuke messingforinger.

Ellers er det å søke på nettet i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Elers kan du prøve ZF representanten i Norge, http://www.kgknorge.no.

 

Eller les litt på denne:

 

http://www1.elmia.se/wood/classic/listClassic.asp?intFunction=1&amp\;intLanguageId=1&amp\;intProjectId=129&amp\;intStandardPageId=136

 

I følge brosjyrene hadde Garret 820 RSC Timken aksler, med diffbrems kun i bakakselen.

 

821 har ZF Psa 4008 aksler med Thorton diff i begge akslene.

 

I følge brosjyrene kom ikke AP7 akslene før på 822, men dette kan man ikke stole på. Har du lest av AP 7 på akselen så er jo det korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn_1

Fant merkelappen på akslene ut fra det:

 

RSC PR 51 NX20 på bakaksel. fram er nesten merkelappen bort.

stemmer det som står i brosjyrene.

Den er delt i to brosjyren står en med 1965 har denne aksel men på brosjyren for 1968 så er det en RSC PR 61 aksel....

 

Den jeg Gerret jeg har er en 1969 moddel.

 

andre kjøretøy RSC Timken akslene blir brukt på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...