Gå til innhold

DEUTZ 6 SYL 165 HK


Gjest

Anbefalte innlegg

Ny her, tillater meg og nevne det.

Har fått tilbud om en Deutz traktor 6 syl, 165 hk. godt utstyrt, fronthydraulikk osv.

 

Traktoren virker ryddig og grei, er det en god maskin, skal brukes til brøyting, tømmerhenting og litt ved. Noe åker.

 

dette er en 1991 model, har ikke store åkerlappen så noe ny traktor er uaktuelt.

 

er vokst opp i John Deere bygd, så dette er nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny her, tillater meg og nevne det.

Har fått tilbud om en Deutz traktor 6 syl, 165 hk. godt utstyrt, fronthydraulikk osv.

 

Traktoren virker ryddig og grei, er det en god maskin, skal brukes til brøyting, tømmerhenting og litt ved. Noe åker.

 

dette er en 1991 model, har ikke store åkerlappen så noe ny traktor er uaktuelt.

 

er vokst opp i John Deere bygd, så dette er nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullseye_1

\&quot\;Er det en god maskin?\&quot\;

 

Har såvidt prøvd en eldre DX 7.10 tror jeg det var. Men det er virkelig såvidt også, for alt jeg gjorde var å flytte´n 200 m og rygge´n inntil en gjødselkum for å starte propellomrøring. Tung kløtsj, ellers virka´n vel ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørsmålet er om dette er en duganes arbeidsmaskin, luftkjøling kontra vanlig kjøling.

 

dyr i drift med deler eller om det er levelig traktor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Gamle Deutz gikk for å være gode \&quot\;arbeidshester\&quot\; selv om førerkomforten hørte slutten av 1970-tallet til. De hadde tørre utvendige bremser som det var endel trøbbel med, bl.a. noen branntilløp ved kjøring i tørr halm/høy og på torvmyr. Brenselforbruket er lavt, og de er vanligvis lettstartede om vinteren. Hyttevarmen kommer fra motorolja. Om vinteren er varmen heller dårlig, i hvertfall i lett kjøring. Gearkassene kan ha slitte synkrosatser, prøv derfor om den spretter ut av gear når den holder igjen i nedoverbakke. Hydraulikkapasiteten er noe begrenset.

Men er dette i orden, og du synes den ser all right ut, så kjøp den!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...