Gå til innhold

John Deere 6600, diesel problem


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en JD 6600 som jeg plages med diesel tilførselen på. Når traktoren står mer enn 18 timer må jeg svært ofte lufte på dyser før jeg får start. Er det lite diesel på tanken er den enda verre. Jeg har montert tilbakesigsventil rett over tanken etter anbefaling fra FK verksted. Har egentlig ikke merket noe forskjell på dette.Jeg er storfornøyd med traktoren så vil ikke bytte pga. en mest sannsynlig bagatell.

 

Noen som har et godt forslag på utbedring?

 

 

Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute_1

Hei!

 

Jeg har en JD 6600 som jeg plages med diesel tilførselen på. Når traktoren står mer enn 18 timer må jeg svært ofte lufte på dyser før jeg får start. Er det lite diesel på tanken er den enda verre. Jeg har montert tilbakesigsventil rett over tanken etter anbefaling fra FK verksted. Har egentlig ikke merket noe forskjell på dette.Jeg er storfornøyd med traktoren så vil ikke bytte pga. en mest sannsynlig bagatell.

 

Noen som har et godt forslag på utbedring?

 

 

Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Hør med din lokale forhandler om de har enveisventil på lager. Kapp dieselslangen før dieselfilteret og monter denne ventilen der. Jeg hadde samme problemet med traktoren min. Det som skjer er at dieselen renner tilbake i tanken pga slitasje (lekasje) i systemet som gjør at det slippes inn litt luft. Veldig enkel rep dette. Koster ca kr150,-+mva.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Bytt alle diesel slanger også. Koster lite.... men litt rart at du å lufte dyser også. Oftest nok å slå på tenninga så matepumpa får kjørt litt før du starter. Problemet med utette slanger som gjør at systemet tømmes for diesel når traktoren står lenge i ro, gjør at traktoren som regel starter først, og stopper noen sekund etterpå. Starter den ikke i det heile kan det jo være andre ting? Mange timer? sjekket dyser osv?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute_1

Mener det er en slik enveisventil jeg har montert( var litt usikker på navnet). Kan jo selfølgelig prøve å montere en til?

Slangene ser bra ut ,men slanger har lurt meg tidligere så får ta en titt på de.

Når den først har stått for lenge er det ikke antydning til tenning. Fk mekanikeren sa at jeg burde tvangskjøre elektropumpa nedi tanken før jeg starter noe jeg har gjort til vane. Det er da større sansynlighet for at den starter da enn hvis jeg ikke har tvangskjørt

Traktoren har gått ca 8000 timer så noe burde begynne bli slitt ja :-) Har ikke sjekket dyser. Jeg ser heller ingen svetting eller lignende.

 

Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristan

Hvis tilbakeslagsventilen fungerer som den skal og du ikke ser noen lekkasjer så må du ha en bitteliten lekkasje før tilbakeslagsventilen. Det kan skje selv om slangen er ny. er slangen gammel og hard så blir det som regel ikke tett. Ta av koblingen og smør på noe f.eks grease før du setter den på igjen. Du må selvfølgelig passe på at det ikke kommer så mye grease inn i dieselen.

Om det er noen som tviler på grease som tettemiddel så kan jeg fortelle at jeg tettet ett slangløst dekk ved å smøre grease på felgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Arne Foskum

jeg har en John Deere 1040 traktor, ca 1983 model. Den bruker mye diesel og det er noe tung og rikelig eksos. Fikk et tips om å skifte dyser, da disse gamle motorene ikke yåler moderne disel så godt. Ser at det er relativt billig for delene, men spørsmålet er, hvor mye skruing er det å bytte dem?. Evt spesialverktøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...