Gå til innhold

Kjetting.


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Noen som har erfaring med Trygg Safety Grip? Trygg Fast Track? eller Tellefsdal Nortractor?

Håper på raske svar, trenger nye kjettinger. Skal brukes til brøyting med fres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hmm_82_1

Hei. Noen som har erfaring med Trygg Safety Grip? Trygg Fast Track? eller Tellefsdal Nortractor?

Håper på raske svar, trenger nye kjettinger. Skal brukes til brøyting med fres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest teigan_1

Hei.

Vi kjører med Trygg Fast Track,har den på alle fire hjul på en traktor

og foran i kombinasjon med 5 mm lettkjetting bak på en annen traktor.Er godt fornøyd med denne,enkel å legge på,snill mot dekkene og god slitestyrke.Er nok noe tyngre å kjøre med enn en lettkjetting,men for all del den er en meget bra kjetting for veikjøring.

For oss som brøyter å strør der det er til dels ekstremt bratt føler i hvert fall vi oss tryggere med piggkjetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hmm_82_1
Den lett kjettingen dere har bak på den ene traktoren, er det den som er enda litt spinklere enn safety grip el? Er ikke så bratt her, så heller mot en type uten pigger. Regner med det er mer komfortabelt å kjøre med. Men Fast Track er billigere da, hmm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Trygg lettkjetting for tredje sesongen nå, er ikke mye slitt ennå. Har kun kjetting bak, ikke foran. Traktoren brukes i snøfresing og tung rundballetransport. Synes de står på bedre enn litt slitte piggkjettinger etter veg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest teigan_1
Den vi har bak er tellefsdal nortraktor 5 mm,slitesterk kjetting dette og.nå vet jeg ikke hvor stor prisforskjellen er,men er det ikke alt for bratt hadde jeg nok foretrukket tellefsdal kjettingen ja,veldig behagelig å kjøre med..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte 4 nye fast track kjettinger i 06. Brøyter ganske mye i veldig bratte områder, traktoren går 50 og det kjører jeg mye også selv om dette sikkert ikke er det lureste....Traktoren blir også brukt endel med kjetting til andre formål, transport og innkjøring av rundballer... Bruker mye bakskrape (så kjører jo mye på snødekt vei,) og av og til fres Det første året brukte jeg alle 4 kjettinger men etterpå bare bak, har så ufattelig god kontroll med disse kjettingene i forhold til andre, så ser faktisk ikke behovet for å ta av skjermene framme og legge kjettinger... Til å begynne med synes jeg alt var velstand, enkle å få på, god gripeevne, men etter kort tid røk krokene som fester kjettingene sammen oppå banen. Har etterpå brukt helt vanlig 8mm sjakkel i stedet. Disse holder kanskje en mnd åsså må du sette på ein ny.. Lettere irritert over denne løsninga, har senere begynt å bruke noen løse kroker som du låser med ei splint, og disse ryker aldri, men splinta kan jobbe seg ut.. Etter så mange år, og ihvertfall 600 timers(!) aktivt bruk må jeg si meg mektig imponert over hvor lenge disse varer, og de holder hverfall en sessong til, kanskje to... Jeg har en teori om at grunnet piggene på kjettingene kommer ikke så mye av kjettinglenkene så fort i kontakt med veien og defor ikke så fort slitt. Også har jeg trinnløs girkasse så spinner fryktelig sjeldent, kan jo ha litt med saken å gjøre. Har en kamerat som kjøpte piggkjettingeng fra Tellefsdal men han syntes de ble for slitt. De holdt en sessong og han kjører omtrent det samme som meg.... En annen nabo som også brøyter mye, men kun fres fikk 4 nye 7mm lettkjetting fra lilleseth, disse holdt framme 50 timer, hans traktor går 40..... Ser man bort fra litt irritasjon over de dårlig låsene så er jeg overfornøyd med fast track, anbefales på det varmeste....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...