Jump to content

Flaut av John Deere


Guest

Recommended Posts

Ser at JD og må bruke adblue på sine motorer nå.

Ifjor sommer hadde JD lansering av7R serien for ansette i Spania

der fløy helikopter over og slapp ut adblue kanner fra lufta som

eksploderte når dei traff bakken. Diesel only var slagordet da her

var det ikkje nødvendig og vase med adblue som andre holdt på med.

Nå har pipa fått en annen lyd fra 2014 må også JD ha det på sine motorer for å tilfredstille siste tier krav.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym

Ser at JD og må bruke adblue på sine motorer nå.

Ifjor sommer hadde JD lansering av7R serien for ansette i Spania

der fløy helikopter over og slapp ut adblue kanner fra lufta som

eksploderte når dei traff bakken. Diesel only var slagordet da her

var det ikkje nødvendig og vase med adblue som andre holdt på med.

Nå har pipa fått en annen lyd fra 2014 må også JD ha det på sine motorer for å tilfredstille siste tier krav.

Link to comment
Share on other sites

Guest hjb_1

JD må endre motorane fordi at krava endrar seg, ikkje fordi dei har drite seg ut.

Kan vel ikkje kritisere nokon fordi dei tilpassar seg nye krav.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym

Krava var innført før JD sin kampanje om diesel only men JD

ville ordne det på andre måter noe dei ikkje har fått til.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym

Typisk John Deere. Arrogante og sjølvgode. Kun deres eget er brukbart.

Haha, nå måtte dei bite i det sure eple :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Vegard_1

De som føler for å klå John Deere litt i denne tråden er nok uansett ikke de som hadde stått først i køa for å sikre seg en hjort :)

 

Det kan nok se litt rart ut, men at de taper så veldig mange kundene på det tror jeg kanskje ikke. Og da spiller det vel liten rolle til sjuende og sist.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym
Krava kommer fra 2014 , men nå har jo jd oppgradert de fleste seriene sine , og nå sist kommer jo 6r :) Og den slipper heldigvis unna nye krava..... fint så lenge det varer å slippe unna det å fylle to vesker, pluss et system med forholdsvis mye problem og vedlikehold. Spørst om det er så miljøvennligt når alt kommer til stykket med ADblue.... John deere har vel ikke vært mere arrogante en at de har tviholdt på et enkelt system med egr lengst muligt , i forhold til andre som satser og har knusende tro på adblue. Det ender nok opp med en kombinasjon av disse to om noen år, og da har vel JD et fortrinn som Karl Daniel sier, hvis ikke det kommer noe annet revelusjonerende nytt da....
Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym
Egr gir en meir innviklet motor ja....men det har blitt gjort i ei årekke, og fungerer. Spør lastebilnæringa som har litt meir erfaring enn oss med adblue hva di synest......Det er hengt på utenom motoren som du sier...men like fullt innviklet med oppvarming og pumpe og dyser osv.... Så bruker JD selvsagt konseptet uten adblue til reklame for det det er verdt så lenge dei kan....og det er det vel ikke noe galt i?
Link to comment
Share on other sites

Guest Oddbjørn_1
--Det er ingenting som å møte seg sjøl i døra, synger Øystein Sunde. Men det er farlig å si noe som helst for det blir brukt mot deg ganske fort etterpå. Deutz-folk rakket ned på vannavkjøling i mange år men plutselig måtte de over på vannkjøling selv, delvis pga eksoskrav det også. Det er svært vanskelig å styre temperaturen i sylindrene nøyaktig nok med luftavkjøling så de hadde plutselig ikke noe valg.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...