Jump to content

blokering av gir


Guest

Recommended Posts

skal kjøpe traktor til sommeren.

john deere sin Aq kasse har 6 hovedgrupper(a,b,c,d,e,f), lurte på om en kunne fått FK til å sette inn en plastikk bit el lignenes, tilpasset det slik at det blokkerer gira E og F?

kommer under førerkortreglane for at eg må ha vognkortlappen for å kjøre 50km......

eller et annet inngrep som enn kan kjøre lovlig med, få FK til å "nedregistrere" den til 40km?

taknemmelig for svar

Link to comment
Share on other sites

skal kjøpe traktor til sommeren.

john deere sin Aq kasse har 6 hovedgrupper(a,b,c,d,e,f), lurte på om en kunne fått FK til å sette inn en plastikk bit el lignenes, tilpasset det slik at det blokkerer gira E og F?

kommer under førerkortreglane for at eg må ha vognkortlappen for å kjøre 50km......

eller et annet inngrep som enn kan kjøre lovlig med, få FK til å \&quot\;nedregistrere\&quot\; den til 40km?

taknemmelig for svar

Link to comment
Share on other sites

Kjøp en som er registrert som 40km øko i vognkortet, samme kassen som har elektronisk sperre som vil si at når du treffer høyeste gir så vil den holde igjen/sperre turtallet slik at den ikke vil gå 50
Link to comment
Share on other sites

Guest Oddbjørn_1

Kjøper du traktoren ny, så pass på å bestille den med dekk osv. som er godkjent for 50 km/t med en gang.

Og så får du den \&quot\;plombert\&quot\; og registrert på 40 km/t. Da er det en smal sak å få den registrert opp til 50 km/t igjen senere, hvis det blir aktuelt. Enten for deg selv eller ved salg.

Link to comment
Share on other sites

kommer til å kjøpe brukt, men er det mulig å sette inn ein plastikkbit, som er tilpasset, og om ein får godkjent det? noen som vet hva plombering koster?
Link to comment
Share on other sites

Tror du har større muligheter og få det godkjent vis du får FK til og skru fast en metall plate på undersiden av plastdekslet slik at man må fysisk demontere deler for og få fjernet \&quot\;plomberingen\&quot\;.
Link to comment
Share on other sites

Guest Apple_farmer_1
Ring FK-verkstedet og sjekk. Mener det var snakk om bare en omprogrammering på Fendt. Tror selgeren på EIK snakket om at de hadde programmert om noen som var importert parallelt som 40 km/t hvor kjøperen hadde blitt lang i maska når han trodde han hadde kjøpt en 50 km-versjon. Skulle tro det var noe av det samme med JD også, selv om det selvfølgelig blir litt annerledes med Vario.
Link to comment
Share on other sites

Guest Oddbjørn_1
Jeg kjenner ikke til hvilken traktortype dette gjelder. Men jeg trodde \&quot\;alle\&quot\; traktorer med elektronisk motorstyring enkelt kunne \&quot\;plomberes\&quot\;. Med verkstedets diagnoseutstyr legger man inn maks topphastighet. 60 km/t, 50 km/t, 40 km/t eller hva som måtte ønskes. Når traktoren når denne hastigheten så øker ikke turtallet lengre. Akkurat som fartssperra på en lastebil. Dermed skulle det ikke være nødvendig å sperre noen mekaniske gear fysisk?
Link to comment
Share on other sites

Tidligere ble ihvertfall Polaris sekshjulingene blombert på høygiret slik at den ble registrert som traktor. Virker jo ikke usannsynlig at det skal gå ann å omregistrere en traktor med fartssperre.

Er jo to klasser for tyngre motorsykler i Norge, under og over 34 hester. Mange av de som er registrert som 34 hestere er jo mye sprekere. Er nok ikke bare i Albania at lovene kan omgås. Take a look around you!

Link to comment
Share on other sites

Ser du snakker om å kjøpe brukt, da er jo det enkleste å vurdere en penere brukt 2007 mod, da det ikke var tillat med 50kasse da, vill tro at det nokk er det enkleste, mange av de som er jukset opp,, men de er fremdeles reg som 40km,
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...