Gå til innhold

Noen som har erfaringer med \&quot\;turbochipp\&quot\;


Gjest

Anbefalte innlegg

Hadde "dansken" på besøk og chippet en Fendt 718. Han fikk beskjed om og ta den opp ca 40 hk. Da han var ferdig var det blitt en feilkode på traktoren, han skulle undesøke dette litt og ringe meg. Testet traktoren på eik, da var det 264hk på tappen, altså 100hk mer enn originalt. Ringte til han og fortalte dette, han svarte at han ikke hadde gjort noe feil og ikke kunne gjøre noe med det. Eik la inn original programvare i traktoren, men feilkoden var fortsatt der. De byttet så hjernen i den, da ble den bra, men regninga på 25000kr var ikke dansken villig til å betale noe av. noen andre erfaringer her???
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HansO_1
Hadde \&quot\;dansken\&quot\; på besøk og chippet en Fendt 718. Han fikk beskjed om og ta den opp ca 40 hk. Da han var ferdig var det blitt en feilkode på traktoren, han skulle undesøke dette litt og ringe meg. Testet traktoren på eik, da var det 264hk på tappen, altså 100hk mer enn originalt. Ringte til han og fortalte dette, han svarte at han ikke hadde gjort noe feil og ikke kunne gjøre noe med det. Eik la inn original programvare i traktoren, men feilkoden var fortsatt der. De byttet så hjernen i den, da ble den bra, men regninga på 25000kr var ikke dansken villig til å betale noe av. noen andre erfaringer her???
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Når man leker med ilden, så må man ta sjansen på at det kan begynne å brenne.

Men jeg er enig med deg i, at dette er et graverende tilfelle, som han burde ordnet opp i etterpå. Kanskje \&quot\;oppdraget\&quot\;, altså å stille opp 40 hester, og ikke 100, burde vært beestilt skriftlig eller pr mail?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HansO_1
At han tok den opp 100hk er jo en ting, men at han trekker seg fra alt ansvar for feilkoden er jo litt usæriøst. Feilen som ble gjort fra vår side er vel at han fikk dra, uten at det ble skrevet noe omat han skulle ordne opp i det. Han sier på tlf at han har forsikring og at han skulle ha ordnet opp hvis han adde gjort noe feil, men han mener at han ikke kan ha gjort no galt. Jeg syntes da det er veldig rart at feilkoden komm etter at han hadde ut hjernen og at alle feil er borte når ny hjerne er blitt satt inn. Er fullt klar over risikoen med chipping, men her har jo han helt klart gjort noe feil. Artig og høre om noen andre som har noe erfaringer med han.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me vurderer å få høgare effekt på vår 6630, så då lurer eg på om det er best med ein sånn effekt boks eller elektronisk chipping, og i så fall kor møkje hk eg kan ta ut av motoren uten at det blir for møkje?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for mye? det er vel ikke noe sånt som for mye power?

 

spøk til side, de fleste boksene ligger vel på ca 20% effektølkning og inntil 30% momentøkning, vil tro at å gå noe særlig ut over dette ikke er en god ide.

 

er det snakk om et utlegg på 25 000 ville jeg ha vurdert å stevne dansken, må nærmest være direkte årsakssammenheng mellom tuning og feilkode hvis den kommer umiddelbart etterpå. og han har ia alle fall ikke levert de avtalte 40 hk men gått langt utover det bestilte. men som sagt her, når du først begynner å rote rundt med parametrene for en motor må du regne med at ting fort blir dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deerer_1
Har god erfaring med dansken, som tunet min JD 6420S.. Han sa han kunne gi 50 hester på omtrent alle JD, men jeg sa jeg ikke ville tyne traktoren til grensen så han la den på ca. 160hk. Ble en helt annen traktor etterpå (positivt ment!) og har ikke hatt noen problemer..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Har effektøkt en 6630 og 7530 av dansken og han tok samtidig naboen sine tre fendter. Alle traktorene går godt i dag. Nå vet jeg ikke hvor mye det er i de fendtene, men 718 skulle visst være 240 og det er 60 HK i plus.

 

Har målt min 6630 og den er 190 HK på tappen, den går også som et udyr. Men man må bruke hodet, men generelt er det ikke farlig å ta ut mere ved bruk av PTO, er tung veikjøring som tar mest på.

 

Har så langt bare positive erfaringer, men boks er vel egentlig det lureste da man kan ta den av ved evt garantisaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deerer_1
Den bruker faktisk mindre diesel ved \&quot\;snill\&quot\; bruk, da den går lettere.. Men bruker du alle hestene, må alle få mat også..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...