Gå til innhold

Meninger på en Zetor 6340


Gjest

Anbefalte innlegg

Her fått tilbud på en ca 1993 modell Zetor 6340 med 2100timer på telleren. Hva mener dere om denne traktoren? Den har laster og snøskuffe som er lite brukt. Hva bør en slik ligge på i pris? Og er det ellers noen meninger om denne traktoren? Det har vært tatt service hvert eneste år, og den har stått lagret inne hele tiden. Kun brukt til snøbrøyting.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tobias_1
Her fått tilbud på en ca 1993 modell Zetor 6340 med 2100timer på telleren. Hva mener dere om denne traktoren? Den har laster og snøskuffe som er lite brukt. Hva bør en slik ligge på i pris? Og er det ellers noen meninger om denne traktoren? Det har vært tatt service hvert eneste år, og den har stått lagret inne hele tiden. Kun brukt til snøbrøyting.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha en fancy traktor med alt utstyr blir du skuffet, skal du ha en enkel og god traktor si\\om du kan skru på sjølv er dette mitt i blinken. går og ut fra at du vett dette...

Pris er i grunnen best å samenligne på tilsvarende traktorer på finn.

Det er i grunnen merkelig med zetor, skal en norsk bonde ha ei jaktrifle er brno bra, men han kan ikkje ha en traktor fra samme fabrikk, da er ikkje tjekkisk godt nokk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tobias_1

At traktoren er enkel å fri for luksus er for meg en bonus! Jeg ønsker noe som ikke er fult av elektronikk og andre ting som går i stykker. Jeg vil ha noe enkelt som funker til mitt relativt beskjedne bruk!

Men jeg er fortsatt litt usikker på hvilken pris som er riktig, for det ligger ikke en eneste av disse for salg på nett. (Hverken på finn, autodb eller mascus). Dette gjør at jeg også lurer litt på hvordan deletilgangen er på denne modellen? Noen som vet noe om hydraulikken på traktoren? Løfter den mye på 3-punkten? Alt av info mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris er vanskelig å sei uten å ha sitt traktoren. men eg trur dei blei produsert 95-99, dei har ein 3,9l motor med 70hk. å en firehjulsdrevet traktor som er relativt ny er aldri gratis vis den er i god stand. Du kan jo samenligne pris litt med eldre firehjulsdrevet traktorer av andr emerker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kjenner de traktorene ganske godt. Er avtageren til 7745 men med registermontert hyd.pumpe,samt rektangulære lykter i stedet for runde.Mekanisk vendegir. Lite kluss med de. Største ankepunktet\&quot\;mekanisk\&quot\; er tørre skivebremser som har en tendens til å \&quot\;hogge\&quot\;litt. 77 hk,økes enkelt til vel 90 ved ettermontering av turbo.

Hydraulikken er litt enkel.Kan være litt vanskelig å \&quot\;finjustere\&quot\;armene. Løfter 3600kg.40liters pumpekapasitet.

Disse ble produsert fra 1993 til1997.Hadde selv en 1993modell.

Deler får du tak i alt av. Noe av grunnen til jeg vet det er at jeg selv importerer zetordeler fra tsjekkia og selger her i landet via finn.no

Er traktoren fin og se på og ellers i ok stand,prises de ofte opp i mot 100tusen pluss mva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...