Gå til innhold

Nyere brukt - Agrotron 90 eller MF 6245?


Gjest

Anbefalte innlegg

Ja, som dere ser, jeg vil ha en nyere traktor. Min MF 3060 fra ''''91 går bra, men jeg savner kløtsfritt vendegir i tillegg til at jeg misunner de som har traktorer med bedre sikt til lasteren.

 

Det står mellom Agrotron 90 og MF 6245. Hovedoppgaver blir skiveslåmaskin, harving, kombisåmaskin og rundballehåndtering med frontlaster.

 

Så kom igjen gutter og jenter, gi meg for og imot på disse to traktorene!

 

Forresten, en outsider kan kanskje være Valtra 6250 eller 6350, men da må noen mene sterkt at den går utenpå Deutz´n og MF´n. Har hørt at den er dårlig egna med laster. Kan jeg egentlig se for meg. Har en skogsrigga 6400 twin-trac idag, men uten laster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som dere ser, jeg vil ha en nyere traktor. Min MF 3060 fra \'\'\'\'91 går bra, men jeg savner kløtsfritt vendegir i tillegg til at jeg misunner de som har traktorer med bedre sikt til lasteren.

 

Det står mellom Agrotron 90 og MF 6245. Hovedoppgaver blir skiveslåmaskin, harving, kombisåmaskin og rundballehåndtering med frontlaster.

 

Så kom igjen gutter og jenter, gi meg for og imot på disse to traktorene!

 

Forresten, en outsider kan kanskje være Valtra 6250 eller 6350, men da må noen mene sterkt at den går utenpå Deutz´n og MF´n. Har hørt at den er dårlig egna med laster. Kan jeg egentlig se for meg. Har en skogsrigga 6400 twin-trac idag, men uten laster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deutz\'\'\'\'n er billig i drift, driftsikker og fremstår som liten og snedden i forhold MF\'\'\'\'n. Hytta er også større og har bedre sikt.

MF\'\'\'\'n har kanskje en mer avansert transmisjon med flere gruppe gear og splitter innad i disse.

Valtra har jeg ikke kjennskap til, men noen utpreget lastertrakror er det vel ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI!

Har en agrotron mk3 90 nå gått 5500 t o3 modell de er etter mine øyner en knalltraktor den har fått mye juling gått i skogen og landbruk og blitt brukt nesten som en dozer og har hatt traktor hver gang jeg har hatt bruk for den ...

den har ikke vært helt feilfri men bare vært småting(sikring,kobberring og lyspærer,dieselslange) som har ordna selv eller så har turboen gått på den på 5200t men er litt min feil den har aldri gått rolig på tomgang før den blir stoppa så brukerfeil \;)

har 2 eldre deutz og ein fendt til så kan anbefale deutz de skal jeg hvertfall ha neste gang de blir å bytte:) ps hvis de blir agrotron handel kjøp med commandoarmlene de er verdt mye når du kjører på og skal være effektiv:)

 

 

mf har jeg bare lånt en mf 4355 den var stilt litt opp så den gikk bra og var god oversikt i den men syns den var litt trang inni hytta og fikk ikke noe følelse av att jeg fikk den til og bli effektiv også rant dieselen bare rett igjennom men jeg har ikke kjørt den mer en 25 maskintimer så den hadde nok godt seg bedre til hadde jeg brukt den mer :) han som hadde den var fornøyd med :)

 

vatra har jeg bare brukt litt en 03 mod og en n92 dem likte jeg ikke men ikke kjørt dem så mye att jeg har lov til og si noe mer men ville testa traktoren ell en lignende til de arbeide du skal bruke den til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillestøl_1

Hei!

Har i dag ein 10år gammal MF 6245 og er ikkje heilt fornøgd med den.

Den er lat og ein del svake punkt har dukka opp løpav dei åra eg har hatten den.

Vi har skifta begge bere armane bak på den (utslitt etter 4000t) noke som er fordårlig etter min meining.

Ellers skifta masse brytara på 4wd, høg/lav gir, kraftutage, 3pungten bak, kløtjen, handbrekke, bremsepedalen, og gassen henge seg opp.

Er vel 3 runde vi har med desse brytarne no.

Syns også den bruker mykje drivstoff.

 

Naboen har ein nyare model med samme problema.

 

Vart mykje negativt no, men ellers har eg ikkje noko negativt og sei om traktoren.

Perfekt laster traktor:-)

 

Men Deutz er nok det eg vil ambefale deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...