Gjest Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Har en valtra 6550 2001 mod. Tenker å stille på litt diesel på denne. Noen som har erfaring rundt dette? Hvor mye er "safe"? Gjøre selv, eller levere inn pumpa? Har hørt at det må byttes noe i pumpa, hvis jeg vil øke mere enn 15 %, stemmer dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Har en valtra 6550 2001 mod. Tenker å stille på litt diesel på denne. Noen som har erfaring rundt dette? Hvor mye er \"\;safe\"\;? Gjøre selv, eller levere inn pumpa? Har hørt at det må byttes noe i pumpa, hvis jeg vil øke mere enn 15 %, stemmer dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Denne har elektronisk pumpe å må chippes så vidt jeg vet.. Bør vel ikke over 115 hk men kjør fornuftig så går det meste.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Denne har IKKE elektrisk pumpe. vp44 pumpene som disse ble levert med kom først i 2004. Her er det bare å skru, men bør vel utføres av en som vet hva man gjør. Hvis du effekttester denne traktoren vil du antagelig oppdage at det kanskje er 115 hk i denne. Valtra må nemlig ha en del ekstra krefter i motorene sine for å veie opp for det høye effekttapet i transmisjonen. Fikk opplyst en gang at 105 hk i motoren skulle tilsi 86 hk på kraftuttaket på denne modellen. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 har hen 2010 mod MF 6455,6 sylindra med common rail insprøyning. er det mulig å chippe denne til flere HK?vil dette gå utover garanti? hvem er rimligst i norge på dette? oppdal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alutrac_1 Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 hvorfor har valtra 6000 serie hiteck høyere effekttap enn andre traktorer,den har vel 2 hurtiggir clutcher pluss 2 vendegir clutcher,plus ev turbin.og 4 ganger 3 mannuelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jan_Ove_1 Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 MF 6455 6sylindra?????????????? TULLPRAT!!!!!!!!!!!!!! MF 6455 4 syl el 6465 6syl. veit ikkje kæte skrivefeil du ha gjort tå dessa 2 e men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest olit_1 Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Til trådstarter... For det første må du få sjekka ut om du har STANADYNE eller BOSCH dieselpumpe. Eg meiner bestemt at det har vært eit skifte mellom dei to merka i perioden. Er det Stanadyne du har i traktormotoren din, så er det ei DB4-pumpe, som har to \"\;sylindre\"\;. For å få synkronisert disse riktig må pumpa av traktoren og justerast i benk. Det er 4 - fire autoriserte Stanadyne-verkstadar i Norge, og sjølv om andre også har utstyr som kan nyttast, så ville eg nytta ein av dei fire. Kosta meg ca. 2,5 k å få justert pumpa på min JD. Navna på verkstadane kan du Google deg fram til. Utfordringa med Valtra er at dieselpumpa der (Stanadyne) ikkje har ein sporkile for å bestemme posisjonen, så det er litt utfordrande å få den montert på riktig posisjon etter at den har vært ute av motoren. Så anbefaler bruk av servicemann, om du ikkje er kyndig. Men å få justert dieselpumpa kan eg absolutt anbefale!! Mvh olit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 noen her so vet om noen som chipper traktorer i møre og romsdal eller i nerheten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Noen som kjenner til disse? hørt rykte at de kjører jevnt opp og ned i norge en gang i måneden. http://turbochip.dk/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Hei. Har en MF6455 2012 mod som ble chippet for et år siden. Det var han dansken som reiser rundt som utførte jobben. Koblet på en datamaskin og lastet inn ny fil på motoren så den gikk opp ca 30 hk.kjente godt forskjell. Etter ca 10 mnd ble dieselfiltetet tett og det kom opp en feilkode. Kontaktet selger og service vart utført. Etter dette yter ikke traktoren det samme. Yter det samme som den gjor da den var ny(105hk).er det mulig at chippfila blir borte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Tror ikke det er mulig.når man laster inn ny fil slettes vel den gammle vil jeg tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navara_1 Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 På service oppdaterer de ofte programvaren for bl.a. motoren, og da blir traktoren orginal igjen. Derfor må du informere servicemannen om at traktoren er oppjustert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 Det skulle normalt ikke være noen grunn til softwareoppdatering i forbindelse med skifte av dieselfilter. Om verkstedet likevel har gjort dette så vil tuningen bli "\;overskrevet"\; med original software og effekten faller ned til original igjen. Du får høre med verkstedet hva de har gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar