Gå til innhold

Landbrukskrok til valtra.


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har en valtra 8550 som jeg skulle hatt vanlig landbrukskrok til, men er det noen som vet om noen som eventuelt høgger valtra, eller kan skaffe det til en rimelig penge. skulle hatt hele opphenget tilkoblet kroken.

Takker for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Case_IH_1

Hei!

jeg har en valtra 8550 som jeg skulle hatt vanlig landbrukskrok til, men er det noen som vet om noen som eventuelt høgger valtra, eller kan skaffe det til en rimelig penge. skulle hatt hele opphenget tilkoblet kroken.

Takker for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Case_IH_1
Jeg har snakket med haga maskin, men forstod det slik at de ikke hadde noe. Ringte også på torp maskin, de hadde men skulle ha 12- 20 tusen for ett. det blir litt for dyrt mener jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste norske traktorene er levert med en standard fast trekkrok. Men i Sverige er det mer vanlig med en krok hvor du enkelt kan bytte ut kroken med landbruksdrag. Derfor er det lettere å få tak i komplett krok/drag hos høggera i Sverige.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Je tror det enkleste er å få sveist et drag.

Hvis du får tak i sjølve gaffelen fra en eller annen traktor. Og så får et sveiseverksted til å lage et feste på det så du henger det på kroken så blir det ikke så kostbart. Det er ganske enkelt, å sveise på det en grov ring som passer på trekkroken. Ringen tar da alle trekkreftene og all tyngden. Så må det være en gaffel som går på det originale boltehølet foran kroken, for å stabilisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cat307_1
Har ett landbruksdrag av gamletypen som jg skal selge. det har stått på en valmet 6400, det er sikker det samme på større, det passer vertfall på en valmet 8000.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Case_IH_1

jeg tenkte på selve krokopphenget og alt som er i forbindelse med det og vanlig gammeldags krok for vanlige hengere, jeg skulle hatt hele opphenget siden det kun er lastebilkrok på den som ikke passer til stort.

cat307 skal du selge kun landbruksdraget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...