Gå til innhold

nokia tri dekk


Gjest

Anbefalte innlegg

er disse bra på snøføre, oppbrøting av skogsveier,?? eller er det rene veidekk.??? eller er pigging av landbruksdekk bedre på jupsnøfre.??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wold_landbruk_1
er disse bra på snøføre, oppbrøting av skogsveier,?? eller er det rene veidekk.??? eller er pigging av landbruksdekk bedre på jupsnøfre.??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Ja de er bra på vinterføre. Dem sitter bedre på enn vanlige landbruksdekk, og dem er god på veikjøring. Hvis du skal kjøre i dyp snø så bør du ikke ha så brede dekk. Du kommer deg lengre med smale. Eneste som skuffer litt er slitestyrken på dem. Har Michelin XM108 og synes dem er sterkere å slite på ved veikjøring.

Nokian dekkene er forholdsvis dyre så du bør ha en del veitransport for å svare en slik investering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Hårek_1

Hei!

Har fått tak i et komplett sett med Nokian tri2 som er litt slitt, men så har de sitti på en fendt 818 og jeg skal ha de på en case mx 135, så i utgangspunktet passer kun framfelgene før jeg får tak i felg bak, men det kan hende jeg vil utsette på neste års budsjett.(selv om det hadde vært lettest)

Men så kommer det store spørsmålet,vil prøve å bruke kun dekkene foran i vinter.. Har i dag Michelin xm 108 i dimensjon 540/65-28 foran og 650/65-38 bak og nokian dekkene er 440/80-28 og 540/80-38

ifølge min runde med kalkulatoren så har Michelin en rulleomkrets på ca 4223 og nokian 4266. hvor mye utgjør det på forspinn?

 

Lærte engang at man skulle regne forspinn på denne måten:

Rulleomkrets bak / rulleomkrets foran. altså:

Michelin-5380/4223=1,27

nokian-5380/4266=1,26

Men der fremkommer differansen på 0,01 ..

så i min teori så burde det i utgangspunktet gå siden Michelin hjula er nesten nye og nokian dekkene er noe mer slitt..

 

Noen som har innspill på mitt regnestykke?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...