Gå til innhold

Elektrisk JD5720


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har en JD 5720 2007 mod.

 

Har i det siste fått feil på tank måler og vindusspyler foran.

Tankmåleren viser halv tank når det er nesten tomt( fylte over 100 liter)

Noen som har greie på dette her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest innmari_seriøs_1

Jeg har en JD 5720 2007 mod.

 

Har i det siste fått feil på tank måler og vindusspyler foran.

Tankmåleren viser halv tank når det er nesten tomt( fylte over 100 liter)

Noen som har greie på dette her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke bort i fra at Felleskjøpet har greie på dette, siden de selger dette forholdsvis kjente merket...

 

Du kan jo ta kontakt med de...?

 

 

www.fk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei igjen!

 

Eg måtte bytte innsatsen i tanken, der giveren til tankmåleren stod på min JD 5720. Det er ein kjent feil på modellen. Enkel jobb. Tilgang gjennom ei luke i hyttegolvet ved døra.

 

Du må nok også bytte ut drifstoffslangane etter kvart. Dei er ikkje den beste kvaliteten originalt.

 

Mvh

 

olit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest innmari_seriøs_1

Takker for det svaret ,olit.

Nå viser det seg at jeg må skifte ei fjær i gearkassa også, den er veldig hard på gruppegirene, noen ganger får jeg ikke brukt A og B, i det hele tatt. Har snakket med FK verksted om det og det skal vist ikke være noe komlisert jobb det heller.

Du sier at du måtte bytte innsatsen. Er det selve tankmåleren du mener eller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Når det gjeld tankmåleren, så er det sannsynligvis senderen/giveren i drivstofftanken som fusker. Da får ein tilsendt ein ny frå FK, og montere den enkelt sjølv. Så slepp du oppmøtegebyr, køyregebyr og timekostnad på ein servicemann - med mindre du har garanti! \&quot\;Mannhullet\&quot\; i dieseltanken, der senderen er montert, er relativt lett tilgjengelig gjennom eit hull i gulvet på traktorhytta på venstre side.

 

Når det gjeld den fjæra i girkassen, så forstår eg ikkje heilt kva FK meiner. Men slik du beskriv problemet, så forstår eg kva du meiner, for det er akkurat det samme \&quot\;problemet\&quot\; på min traktor - spesielt i kaldt vær.

 

\&quot\;Min\&quot\; FK-servicemann snakka i alle fall om shims for å justere dette, og ikkje fjær. Men han bytta som sagt ei fjær for å justere hardheita i innkoblinga mellom hurtiggira.

 

Lykke til!

 

Mvh

 

Olit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...