Gå til innhold

England 1. til 4. februar. Skal jeg se på din traktor?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg reiser til England den 1. februar. Til nå har tjessimaskin.no gitt fokus til stort sett John Deere. I løpet av englandsturen vil jeg forsøke og utvide kontaktnettet til å inkludere større forhandlere på New Holland, Valtra og MF. Dette i håp om det skal bli tilgang på fint prisede kvalitetstraktorer innenfor disse merkene.

 

Jeg vil fly til Manchester og har det som utgangspunkt. Men vil være i forskjellige deler av England i løpet av turen.

 

Dersom du har en traktor på hånd i England, som du vuderer å kjøpe, reiser jeg gjerne innom for å se på den. Dette gjelder enten du er sluttkunde eller forhandler. Jeg kan ikke love noen teknisk gjennomgang, men et overblikk og inntrykk av traktoren kan jeg formidle. Jeg kan også få et inntrykk av forhandleren/selgeren - og gå gjennom servicehistorikken til traktoren.

 

Har man ikke handlet med forhandleren eller kjenner til selgeren fra før, kan man kanskje være litt skeptisk til å kjøpe en traktor på andre siden av dammen - sett kun på bilder.

 

Så sant jeg er innenfor overkommelig kjøredistanse og du er villig til å betale 7500 eks for jobben, kan dere ringe:

 

477 60 477.

 

7500 eks mva er billig. Det skal dekke diesel, tidsforbruk og overskudd.

 

Jeg understreker at reiser jeg ut for å se på en traktor, så vil jeg ta betalt enten du/dere kjøper traktoren eller ikke. Jeg tar heller ikke ansvar for de tekniske feil/problemer som måtte oppstå etter kjøp av traktoren.

 

Blir det noe respons på dette så kan jeg tenke meg å være perioder i England. På oppdrag både for sluttkunder og forhandlere. Det kan kombineres fint med mitt eget traktorsalg.

 

Med vennlig hilsen

 

Eirik Emil Kjøpmann Tjessheim

tjessimaskin.no

eirik@tjessheim.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser til England den 1. februar. Til nå har tjessimaskin.no gitt fokus til stort sett John Deere. I løpet av englandsturen vil jeg forsøke og utvide kontaktnettet til å inkludere større forhandlere på New Holland, Valtra og MF. Dette i håp om det skal bli tilgang på fint prisede kvalitetstraktorer innenfor disse merkene.

 

Jeg vil fly til Manchester og har det som utgangspunkt. Men vil være i forskjellige deler av England i løpet av turen.

 

Dersom du har en traktor på hånd i England, som du vuderer å kjøpe, reiser jeg gjerne innom for å se på den. Dette gjelder enten du er sluttkunde eller forhandler. Jeg kan ikke love noen teknisk gjennomgang, men et overblikk og inntrykk av traktoren kan jeg formidle. Jeg kan også få et inntrykk av forhandleren/selgeren - og gå gjennom servicehistorikken til traktoren.

 

Har man ikke handlet med forhandleren eller kjenner til selgeren fra før, kan man kanskje være litt skeptisk til å kjøpe en traktor på andre siden av dammen - sett kun på bilder.

 

Så sant jeg er innenfor overkommelig kjøredistanse og du er villig til å betale 7500 eks for jobben, kan dere ringe:

 

477 60 477.

 

7500 eks mva er billig. Det skal dekke diesel, tidsforbruk og overskudd.

 

Jeg understreker at reiser jeg ut for å se på en traktor, så vil jeg ta betalt enten du/dere kjøper traktoren eller ikke. Jeg tar heller ikke ansvar for de tekniske feil/problemer som måtte oppstå etter kjøp av traktoren.

 

Blir det noe respons på dette så kan jeg tenke meg å være perioder i England. På oppdrag både for sluttkunder og forhandlere. Det kan kombineres fint med mitt eget traktorsalg.

 

Med vennlig hilsen

 

Eirik Emil Kjøpmann Tjessheim

tjessimaskin.no

eirik@tjessheim.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig oppplegg. synes da 7500 for en traktor var dyrt uten å gi noen garantier for opllegget. da kan man vel like godt stole på bildene eller reise bort med billigbillett sjøl. dette var vel ikke supergjennomtenkt å melde her.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvem kunne ikke ønske seg og reise England rundt på \&quot\;ferie\&quot\; betalt av Norske bønder og entrepenører.

Man blir jo som kjent ikke rik av og gi garantier, så hvem vil vel gi det? (foruten de \&quot\;dumme\&quot\; merkeforhandlerne her i Norge da)

Virker som dette \&quot\;kjøpmannsviruset\&quot\; er smittsomt på jæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest County_1
Bruktimport av traktor er god butikk, men dette trikset var vel ikke av de beste?!!? Hallo... hvor dum tror du folk er???
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Dette kan jeg og gjøre for halv pris\;-) Uten garanti selvsagt\;-)

 

Eirik: Denne \&quot\;annonsen\&quot\; hører da vel best hjemme på finn.no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

runeav: Det var en spøk...\;-)

 

Kan ikke skjønne at det er så mange som er villige til å betale så mye for å få noen til å se på en traktor, når det ikke kan gis noen garanti på tilstanden... Det koster jo ikke SÅ mye å reise selv å se på traktor. Man får jo reise litt også:-) Men som koeps sa, kanskje dette er et tilbud som noen kan benytte seg av....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en ser på hvor mye kjøpmannen skal ha for kun å se på denne traktoren, og i tillegg prøver å beskrive hvor billig dette er så ser en hvor mye denne selgeren må ha i fortjeneste. Alle som senere skal kjøpe noe av denne mannen må jo etter dette vite at prutegrunnlaget absolutt er til stede.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en følger litt med på engelske nett steder så ser en fort igjen noen av de samme traktorene her i Norge og på JD ser jeg ikke den store fortjenesten men de har den nok. Men på NH ser jeg et påslag på mellom 50 og 100 tusen så de har nok en grei fortjeneste.Så hvis du henter selv sparer du mest og fortolling er ganske enkelt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke mye posetive inlegg her,var kansje litt stiv pris han skulle ha men hvis han skulle stilt garanti hva måtte han ha tatt da ? da er iallefall 7500 ikke mer enn maskinskade forsikring ett år sånn ca. Alle må jo skjønne at han gjør det for og tjene penger er vel derfor vi andre jobber også.

Har aldrig vært borti fyren jeg men han ligger vel på de samme prisene som de andre importørene og de maskinene han har ser da fine ut på bildene.

Men skal jeg importere gjør jeg det selv for og spare mest mulig men er ikke alle som vil gjøre det og da er spørsmålet om han skal tjene 7500 for og bare se på traktoren for deg eller 50000 for og ordne alt med papirer, lampe skift og kontroll hos biltilsynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå jevla tulling, du drive useriøst,ingen som vil leiga deg til sånt vettu.... bedre du legge ned detta greiene dine.. har meir tru på A.Gimre..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ett tilbud fra Tjessei, hold dere for gode til å komme med useriøse drittsnakk og banning her på forumet, vist ikke dere vil ha tilbudet kan dere la ver. De virker som dere er fjortiser...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit at dere ikke liker tilbudet han kommer med, men det kan faktisk være noen som synes dette var et bra tilbud.

Det var i allefall snilt av tjessheim-mammen og tilbu seg dette.

 

Det er ikke alle julegavene du får under treet du liker, men du holder vel ikke på slik til bestemoren din bare for at du fikk ullsokker i stede for en PS3????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy_I._1

Milde himmel så mye tragisk barnslige innlegg!! Ord blir fattige!

Hvis dere som, forøvrig er uregistrerte som Rune påpeker, blir så fly forbanna på Eiriks innlegg, så la være å kommentere noe dere ikke kan begrunne da, for svarte!

Som Rune sier, for mange koster det kanskje vesentlig MER enn 7.500.- bare i reise og opphold. Er tilbudet da useriøst? TENK og døm selv!

OG, for de av dere som klarer å ha mer enn èn tanke i hodet av gangen: Spør Eirik hva han skal ha for å gi dere en garanti da vel! Verre er det ikke! Eirik gir dere sikkert en garanti, hvis dere vil ha det, men da må dere faktisk finne dere i å betale for det. Han driver ikke akkurat å \&quot\;loffer rundt i tåka\&quot\; der borte, som mange av dere her hjemme tydeligvis gjør....

Mannen bruker tid og ressurser på å utføre dette, og WAKE UP!!!, ting som tar nettopp dette, KOSTER PENGER.

Maken til sutring!

Skjerp dere!

 

Mvh

Roy I.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Hmm, å stille et kritisk spørsmål eller to må da vel være lov, men når det går så langt at det blir direkte personangrep med drittkasting er det ikke noe artig lengre :-( Det har vært en del useriøse folk (unger)? her på forumet de siste dagene. Håper webmaster kan redigere/ slette innlegg som inneholder personangrep.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med det siste innlegget ditt \&quot\;tracker\&quot\;. Som sagt er det opptil hver enkelt om dei vil ha/bruke Eirik til å sjekke tilstanden på den enkelte traktor/maskin uten att det blir for mye skjittkasting. Desverre så har det blitt på dette forum at hvis ein ikke har samme redskap/traktor, som blir diskutert så blir det rekna som dårlig/ubrukelig. Bruk hodet før dere skriver innpå hver diskusjons tråd.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Syns ideen er fin, men Eirik lover ingenting her. Skulle gjerne hatt tilstandsrapport og en del bilder som minste krav for å betale for en slik jobb?

Ellers tror jeg ikke Eirik er noen dårligere importør en de andre, og vil noen importere traktorer så kjøp maskinskadeforsikring med det samme!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...