Gå til innhold

Ny traktor, Valtra N92.. eller??


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi vurderer å kjøpe ny traktor på gården nå, men er litt usikker på hva som er "beste" kjøpet.

Vi ønsker en traktor i 100 hesterklassen, traktoren skal brukes med vinsj i skogen, til vedproduksjon, snørydding og generelt vei- vedlikehold. Traktoren må ha laster. Vi ønsker ny traktor, prisklasse ca 500K pluss mva.

 

Har kikket endel på N92, mye pga kampanjen som foregår nå. Her får vi ny traktor med 5 årsgaranti på traktor og laster, med utstyr som 45 laster med org, valtra joystick, luftsete, turbinkløtsj og "mye" annet utstyr for ca 500K.

 

Hva mener dere, virker N92 som et godt alternativ, fordeler/ulemper med traktoren? Kom gjerne med erfaringer med traktoren. "Taper" du feks mye effekt med turbinkløtsj?

 

Kom gjerne med alternativ til andre traktorer i denne prisklassen.

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest j.h.va_1

Hei,

Vi vurderer å kjøpe ny traktor på gården nå, men er litt usikker på hva som er \&quot\;beste\&quot\; kjøpet.

Vi ønsker en traktor i 100 hesterklassen, traktoren skal brukes med vinsj i skogen, til vedproduksjon, snørydding og generelt vei- vedlikehold. Traktoren må ha laster. Vi ønsker ny traktor, prisklasse ca 500K pluss mva.

 

Har kikket endel på N92, mye pga kampanjen som foregår nå. Her får vi ny traktor med 5 årsgaranti på traktor og laster, med utstyr som 45 laster med org, valtra joystick, luftsete, turbinkløtsj og \&quot\;mye\&quot\; annet utstyr for ca 500K.

 

Hva mener dere, virker N92 som et godt alternativ, fordeler/ulemper med traktoren? Kom gjerne med erfaringer med traktoren. \&quot\;Taper\&quot\; du feks mye effekt med turbinkløtsj?

 

Kom gjerne med alternativ til andre traktorer i denne prisklassen.

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
En traktor med turbin føles mye latere. Men jeg var med og testet 2 traktorer for 10-15 år siden, kjørte opp en lang bakke med en full kornhenger. (samme hengeren.) Vi hadde greid å få tak i en 6400 med turbin og en uten. Han som hadde traktor uten turbin fikk prøve den med turbin, og syntes den var lat og dau i forhold til sin egen. Men opp bakken med kornlasset så gikk de omtrent helt likt, både i minutter/sekunder og km/t på toppen. Det ørlille effekttapet er i hvertfall verdt det, for hele traktoren går så mjukt og fint.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Ein kompis av meg hadde ein valtra 900 før,men når tida var inne for å bytte den ut so hadde han ein N92 på prøve(trur da va 2008 mod,i den tid ny)

Denne var uten turbinclutch.. Traktoren va kjempe grei,veldigt kjekt med litt romslige hytta.. Men me synst at den hadde meir å gji en da den ville..

Valget havnet på ein A92,dette litt pga pris men denne synst me at ytter meir effekt en N92..

 

Men N92 er jo ein betre å meir elektriske utstyr og ting.. A92 er jo litt meir \&quot\;mekanisk\&quot\; av seg... :)

 

I dag kjører han ein A92(2008mod)

og eg har ein A95(2007mod)

 

Og me e kjempe fornøde med Valtra`ane :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte ny n92 i november 09.har gått nesten 1000 timer.har fungert 100%.traktoren går i snøbrøyting og vanligt gardsarbeid (gras/jord).har og ein valtra mezzo 2003 mod som har gått 4500 timer,den er de bytta dynamo på ellers ingen ting.utoligt lite tull med valtra , god service ,Hadde før ein 505 og ein 605 som og fungerte meget bra. Her blir det valtra neste gang og .
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haugon_1

Hei. Eg kjører selv N92 den var eit år i november og gjekk 800t første åre uten problem. Den går på endel brøyting og vanlig gårsarbeid som, våron og slått og det er ingen ploblem med noe.

Har ikkje turbinkløtsj pga at eg var redd for å tape hk Men har prøvd en med det og den virker meir daud. Men den blir jo utrulig behagelig å kjøre med, så det er opp til en hver hva ein vill bruke peng på. Eg syntes den også veldig diselgjerig.

 

Syntes også detta er ein traktor med mye utstyr i forhold til andre i samme prisklasse. Også er det jo skreddersømm så du velger akkurat det du vill ha og slepper å betale for unødvendige ting du ikkje ha bruk for.

 

Lykke til med eit fornuftig kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke den til en del lasterkjøring vil jeg anbefale turbin og joystick i armlene som kommer fabrikk montert, har selv kjørt en del N 92, meget bra traktor! Velg svart met. Knallbra!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strander_1
Har selv vurdert N92 som erstatter for en 2005-modell A75. Synes det gjør seg med større hytte samtidig som man har en liten og smidig maskin. Har vippet litt fram og tilbake angående turbin, men tror de med turbin skal gå bedre nå. Etter å ha overfalt Valtra-gutta på Agroteknikk så svarer de at N92 med turbin er skrudd opp littegrann på de nye for å få mere fart på sakene, så da burde vel det bli bra. Sikkert en gørfin lastertraktor ! Synes N101 og N121 blir for store igjen hvis man skal opp et hakk for å få turbinkløtsj.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ValtraN92_1

Kjøp i vei!

Har ikke turbinkobling, men hadde nok fabrikkbestilt det. (vår var en lager traktor som vi fikk billig)

Kunne godt tenkt meg 38 og 28 tommers hjul, men skreddersømmen fra fabrikk ville ikke tillate det. Kanskje den gjør det nå? Føler kanskje den har litt lite bakkeklaring med 34 og 24 tommers hjul. Ellers en kjempe traktor. Flytknappene i armlenet kommer jeg til å bytte med knapper for hurtiggir og kanskje kraftuttak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest j.h.va_1

Takker for alle svar! Nyttig informasjon dere kommer med alle sammen!

Det ble handel i dag, og det ble en N92 med blant annet turbinklötsj, 45 laster med joystick og mye annet snadder.

Fikk beskjed av forhandler om att motoren blir justert opp til 110-115hk fra fabrikk, så jeg håper dette hjelper på, med tanke på turbinklötsjen.

Nå er det bare den lange ventetiden igjen, fikk beskjed att det ville ta 3 måneder för vi får traktoren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest gutt16_1

Vell, jeg for min del vil anbefale New Holland T5070! Det er en veldig enkel forklaring på dette.

 

HK: 113

Vekt: 4250

 

Jeg har god erfaring med en T5060 som vi har på gården her. Lite problemer samt mye bedre plass i hytta enn N92! Vektforholdet er veldig viktig, og utstyr har du etter eget valg! A-K Maskiner er importør

 

Link fra NewHolland: http://agriculture.newholland.com/denmark/dk/Products/Tractors/T5000New/Pages/T5070_modelversion.aspx

 

Link fra AK: http://www.a-k.no/

 

T5070 ligger ikke på sidene deres, men den var i medlemsbladet forleden.

 

Så jeg må si at N92 ikke er like god på hytteplass og vektforhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...