Gå til innhold

Claas Arion 640


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei! Eg vurderer og kjøpe ein Arion 540 til gards og anlegg bruk.

Da lurte eg på kva erfaringa folk har med denne?

Har høyrt mykje dårlig om dei før, men selger meiner at den nye skal vere betraktlig bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillestøl_1

Hei! Eg vurderer og kjøpe ein Arion 540 til gards og anlegg bruk.

Da lurte eg på kva erfaringa folk har med denne?

Har høyrt mykje dårlig om dei før, men selger meiner at den nye skal vere betraktlig bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jortveit_1
Har hatt Claas Ares 577 siden 2007.Denne har gått med Uniwrap i tøfft terreng og 13 tonns dumperhenger om sommeren og i brøyting,med mye skuffing om vinteren.Traktoren har nå gått 3500t.Det har vert minnimalt med feil.Har byttet ein bryter til clutchen,og fire av oljeuttakene.Alle som kjører denne traktoren er imponert over komforten.Claas Arion har mange forbedringer,som nye hydraulikk uttak med hendel for å avlaste trykk og løse ut uttakene.Inne i hytta har du mesteparten av betjeninga i armlenet.Kan absolutt anbefale denne traktoren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest TorH_1
Har hatt min Arion 640 nå i snart 2 år og fått på godt over 2000 timer.. Ikke noe feil av noe slag.. Var på tur til og kjøpe fendt 718, men kom over claas`n til en mye finere pris. Angrer ikke et sekund på valget. Meget god svingradius og rask hudraulikk. Har 50 km og full fjæring. Meget god kjørekomfort! Abselutt og anbefale, er meget godt fornøyd med oppfølging og service også.. God hytte med godt varmeapparat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Vært borti at lamellene i \&quot\;clutch\&quot\;/vendegir er underdimensjonert på noen Claas. Ble fort utslitt ved uheldig belastning, \&quot\;filing\&quot\; ved lasterbruk eks. Byttet etter rundt 500 timer. Tåler ikke mye finjustering med clutchpedal. Vet ikke om dette gjelder alle.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

anbefaler claas på det sterkeste har 6 stykk å har hatt tidligere som ble byttet for ett par år siden

har totalt 29000 timer på claas nå å har ikke hatt store kostnader på reprasjoner

har nå 2 axion 850 07 ca 3500 t

1 axion 850 09 ca 200 t

1 arion 640 08 ca 5000 t

1 ares 697 07 ca 6500 t

1 ares 557 08 ca 3500 t

å har nå bestilt tre nye 640 er

 

meget fornøyd

 

håper det ble eller blir claas for din del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...