Gå til innhold

Kjøpe ny norsk eller pent brukt import traktor


Gardbruker_1

Anbefalte innlegg

Hei, et spørsmål til forumets traktordebatanter og evt. andre med erfaring fra bruktimport. Spørsmålet er sikkert diskutert grundig før på generelt grunnlag, men vil gjerne ha synspunkter på mitt konkrete tilfelle. Har netopp byttet hovedtraktor, og det ble en ny Valtra N141 Direct, - vil selvsagt gjerne ha garantier og forhandlere med på hovedtraktoren som går mange timer og som en er mest avhengig av. Planlegger nå også å bytte nr. 2 traktor som kun gjør 4-5 hundre timer i året, - og spørsmålet er skal jeg bytte til en ny i minste laget, enkelt utstyrt traktor med alle garantier, eller en 5 år gammel, større og godt ytstyrt import traktor som fort blir et par hundre tusen billigere. Har fått tilbud fra min lokale forhandler på kampanjemodell Valtra N92 Hi-Tec med kun det mest nødvendige av utstyr og Ålø Q35 laster til ca fem hundre tusen, eller en brukt (pent brukt 5 år med kun 600 timer) Valtra 6850 Hi-Tec, med Ålø Q55 laster og allt av utstyr, fjæring etc fra merkeforhandler i Danmark til tre hundre tusen + frakt. Så spørsmålet er vel både hvor mye er Norsk, Ny og mere avansert traktor med Garantier verdt kontra 5 år eldre, brukt men større og bedre utstyrt import traktor, - men også hvor mye utvikling er det egentlig på 5 år og en nyere og mer moderne modellserie, som kan kompensere for at det er en mindre og enklere utstyrt traktor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg en liten valtra på import veit ikke når n92 kom,men kjøpe du deg brukt/import så slipp du det som du har i tapp på en ny de 2 første åran siden den kun skal gå som nr2 traktor!!!!!!!!!!! men,men dette er min oppfatning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brage_1

Er vel sjølv tilhenger av og kjøpe norsk, særlig Valtra da jeg har veldig gode erfaringer med garantien. Og N92 virker som en fin liten traktor.

Men og det er et stort MEN. 6850 er jo en rå maskin ! Masse krefter og gjennomprøvd teknologi. Så sjølv uten garanti er jeg nok trygg på hva jeg ville velge ja :-)

Tar du og tegner en service avtale med nærmeste Valtra service mann får du også gode rabbater på en maskin skade forsikring.

Prisen på 300 000,- syns jeg nesten høres for bra ut ? Men kjenner ikke noe til prisnivået i Danmark så mulig det er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding Brage, Blir nok en 6850, har fått traktoren anbefalt av en bekjent så regner med den er i orden og med kun 600 timer skulle det sikkert gå bra uten garanti. Og prisen er riktignok nedsatt mye pga bekjenntskap.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå stussa jeg litt her, sjekk nå England før du kjøper traktor i Danmark, 5 år gammel til 300000,- sjekk hva du kan få for 300000,- i England før du handler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...