Gå til innhold

tvillinghjul til 18.4-34


Gjest

Anbefalte innlegg

tenker å kjøpe tvilling til en traktor med 18.4-34 radialhjul. Er en eldre traktor, så tenker å kjøpe brukte. Er i den sammenheng litt usikker på hvilke dimensjoner som passer med hverandre. finner jeg greie 18.4-34 i nærheten er jo det fint, men er ikke nødvendig med så breie dekk. 16.9-34 kan vel også gå, eller blir det for stor forskjell på diam.? ser også andre dim på nettet, som 13.6/12-38, 16.6-36 og 12.4-36. Er det noen av disse dimensjonen som passer over på 18.4-34?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker å kjøpe tvilling til en traktor med 18.4-34 radialhjul. Er en eldre traktor, så tenker å kjøpe brukte. Er i den sammenheng litt usikker på hvilke dimensjoner som passer med hverandre. finner jeg greie 18.4-34 i nærheten er jo det fint, men er ikke nødvendig med så breie dekk. 16.9-34 kan vel også gå, eller blir det for stor forskjell på diam.? ser også andre dim på nettet, som 13.6/12-38, 16.6-36 og 12.4-36. Er det noen av disse dimensjonen som passer over på 18.4-34?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, ingen tå dessa har såmmå omkrets som 18,4x34.

16,6x36 er det ingen dimensjon som heiter. men 13,6x36.

14,9x38 å 520/70x34 å 600/65x34 har såmmå omkrets som 18,4x34. å 16,9x38 er litt større,men kan nok evt gå som tvilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Harald_O_1

Ser at 18,4x34 har samme omkrets som 600/65 34.

Kan ein sette på 600-dekk på felgane som det stod 18,4 dekk på, eller blir felgane for smale ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald_O_1

Det er orig Ford 7610 felger, men eg skal undersøke breidda. Veit du min breidde på felg med 600 dekk ?

18.4 dekk er vel ca 460 mm, så det er litt forkjell på det og 600 dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Ok, jeg har 600/65-34 på 15\&quot\;bred felg. Det går bra det, men må ha litt mer luft i dem ved veitransport med tung henger. Målene på felgen er ofte stemplet inn i senter på felgplata, eller vognkortet hvis du har det :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henke_1
Har 480/70R34 bak på en Fiat. Hvilken dimensjoner kan jeg se etter som potensielle tvillinghjul? 16.9R34?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald_O_1
Ang felgbreidde på Ford 7610 med 18.4-34 , så er dei 14\&quot\;, så då er dei vell litt for smal til 600 dekk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei!

Har et par handy tvilling til deg ,størrelse 14,9-38. Disse brukte jeg på 18.4-34 hjul. Dekkene er kun brukt få timer så de er som ny.(radial)

Bare ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Om du ikke skal ha lik dimensjon på tvillingen kan litt mindre diameter gå greit, men ikke bruk større diameter på tvillingen. Den blir vanskeligere å montere, og gir større belastning på akslingen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Meinte jo 13,6x38 ser eg hadde skrivi 13,6x36 i mitt innlegg, har det som dimensjon til ein annan traktor med mindre hjul, så blanda nok sammen litt.

 

Ser det er ein del som tenker brukte dekk, da bør ein i vert fall ha anledning til å sjå om dei ser gamle og dårlige ut. For våres vart kjøpt fra forhandleren av tvillingutstyret med brukte dekk fordi det var billigere, men det var ikkje så veldig bra dekk akkurat. Begynte og sprekke opp veldig og er no bytta ut med nye dekk.

 

Når det først er snakk om tvillingmontasje kan eg jo stille eit spørsmål angående tvillinghjul, om nokon har formeining om kva slags montasje som er best, enklast og sikrast?

Me har den typa med armer henholdsvis 3 arma til framhjul og 5arma til bakhjul, heiter vel Handy og Molcon.

Opplevde i sommar og miste venstre tvillinghjulet bak ca 50m etter å ha svinga av hovedvegen og inn på gardsvegen, hadde ikkje vært noko særlig og trilla det venstrehjulet inn i ein møtande bil! Har alltid sitti godt fast før om åra og ikkje løsna tidligare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald_O_1

Er det nokon som har 600/65-34 m/felg som passer Ford som dei vil selge, eller dekk med dimensjon 520/70-34 ?

Eller bytte /delbetaling i Fordfelger 14x34\&quot\; med påsveist feste for tvillinghjul (5 stk Molcom) Dekka som står på er Barrum 18.4-34 (type knallhard og er glatt som berre det på snø) Dei er litt sprukne òg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...