Gå til innhold

Piggdekk.


Gjest

Anbefalte innlegg

hei. noen som vet om priser på noen pigger som er greie til å brøyte med? brøyter bare noen få timer i året så jeg vet ikke om jeg skal ha pigger eller kjetting? (mf 3050 på et 2.20 skjær)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny_1
hei. noen som vet om priser på noen pigger som er greie til å brøyte med? brøyter bare noen få timer i året så jeg vet ikke om jeg skal ha pigger eller kjetting? (mf 3050 på et 2.20 skjær)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wold_landbruk_1
hei, prøv med lettkjetting du. jeg brøyter litt rundt i nabolaget med en valtra 6850 og snøfres. er superfornøyd med dem. eneste minus er veikjøring, da bremser jeg på 35kmt. ryker kjettingene ryker skjermer og stigtrin også. men di er behagelige og kjøre med,griper gått og er solide.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fk selger noen pigger du enkelt skruer inn i rillene på dekkene som du bare tar ut når sesongen er slutt. de første som kom var dårlige men den nye typen er ganske bra. tror de kostet ca 1500 kr for en eske med 300 pigg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny_1

takker for svar.

 

eneste problemet med lettkjetting er at dekkene mine bak er så høye at det ikke er plass til at kjettingene kan \&quot\;hoppe\&quot\;. å stramme dem inn så mye at de ikke gjør det er umulig. (ca 3-4cm fra dekk til skjerm) jeg kan jo ha på framm dekkene da, men da må jeg legge om slangene til laster sentralen osv..

 

men de piggene hørrtest veldig rimelige ut. får ta meg en tur til fk å se på dem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei.

Med så store dekk hvor du kun har klaring på 3-4 cm, er vel den mest gunstige løsningen pigg. Kan sterkt anbefale FK sine nye skrupigger.

 

Bruker selv disse piggene i Nokian Tri 2. Men på en litt større MF enn 3050. Har en pigg i annen hver \&quot\;knast\&quot\;, og det holder og vel som det til mitt bruk. 160 stk i hvert bakhjul og 110 stk i hvert framhjul, på 650/42 og 540/30.

 

Med tung traktor, 10,3tonn med snøfres og lodd framme, fungerer dette utmerket på de fleste underlag. Men...å åpne ubrøytede veier med 50-80cm gammel snø, hvis det i tillegg er bratt, da er det lite feste og dårlig fremkommelighet. :)

 

Har selv også MF 3050 med landbruksdekk, men der kjører jeg med kjetting. Det fungerer best.. Det er en viss forskjell med Tri 2 og pikk, kontra landbruksdekk med pigg. Men går som regel fint så lenge du ikke skal \&quot\;grynne\&quot\; i djupsnø.

 

Mvh Traktorentreprenør fra Troms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny_1

Takker for svarene:)

 

jeg får utforske litt rundt på prisene på de forskjellige forhandlerene rundt på haugalandet, men jeg er litt skeptisk på om dekkene \&quot\;tåler\&quot\; å bli skrudd pigger i? de dekkene jeg allerede har er det begynt å bli groper i enkelte riller på bakhjulene.

 

jeg skal en tur til fk imorgen, tenkte å ta med hjem noen brosjyrer på lettkjetting(til framm hjulene i så fall) og se på priser på pigger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...