xeobib Posted December 29, 2011 Share Posted December 29, 2011 må ha meg ein bra (smart-)batterilader type c-tec el.lign. Hadde ikkje tenkt å kjøpe dei aller billigste/svakeste utgåvene.....kva type/modell vil dere foreslå til traktor og større maskiner Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest innmari_seriøs_1 Posted December 29, 2011 Share Posted December 29, 2011 Jeg har en Exide 12V/7A som vedlikeholdslader i min traktor, en JD 5720. Den kan brukes på vanlig blybatterier og AMG/GEL opp til 150 Ah. Koster 1000- 1200 Kr. Jeg er godt fornøyd med den, er kapslet slik at den tåler å stå i traktoren s motorrom permanent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 Må si meg enig her, Exide 12/7 eller evt 12/15 er veldig kurante ladere. De har hurtig koblinger på ladekablene slik at du kan sette fast en del permanent på batteriet og bare klikke deg på når du skal lade, trenger ikke å demontere masse deksler for å komme til batteriet hver gang (skjønt, det er jo ikke noe problem på 5720 og mye annet gult og grønt..) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 12, 2015 Share Posted January 12, 2015 Hvis det er behov for en permanent batterilader fastmontert i traktoren er det vel andre problemer enn type lader som bør fikses. Spørsmålet om billiglader er like bra er interessant. Vil vel tro at alt produseres i Kina uansett ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 12, 2015 Share Posted January 12, 2015 Ja fred du ser jo hva problemet deres er det skriver di jo, det er gult og grønt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.