Gå til innhold

Mf 4355, vanskelig å få i gir.


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, har ein mf-4355 som er har blitt vanskelig å få i gir, må presse den i gir. Clutchen frir ikkje skikkelig ut, kjenner den henger når eg prøver å få den i gir.Byttet clutch-wire uten at det hjalp. Ser egentlig ingen vei uten om deling av traktoren. Noken som har vert borti lignende, og har delt liknande traktor som har noen erfaringer å dele?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svein.loeken

Har en MF 4245 som hadde samme problem i høst. Akkurat samme symtom som hos deg. Ble verre og verre og til slutt låste den seg helt, så jeg fikk ikke gira. Var clutchen som var helt utslitt. Hadde gått ca 4200 timer. Med laster, så det har blitt noe \&quot\;filing\&quot\; med clutchen!

Jeg hadde Eik Senteret til å dele og reparere. De regnet 15-17000 kr for arbeid og deler.Regninga ble litt større, da det ble gjort noe mer enn selve clutchbyttet. Så jeg har ikke erfaring med delinga sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En utløserarm eller leddet til armen er røket, da virker bare 2 av 3 armer og du klarer ikke å kople fritt. Ta av luka under clutchhuset der mellomakselen går gjennom å se opp om alle tre justerskruene ligger imot utløserlageret.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest svenn_7840_1
Henger meg på en gammel tråd fordi jeg har en 2003-mod 4355 på lån. Traktoren har gått 3600 timer, mest sannsynlig i grasballkjøring for det er dempa frontlaster med 3. funksjon og det er en lett eim av kuskit i hytta. Det er 24/24 gir med kløtsjfritt vendegir og hare/skilpadde-knapp på girspaka. Har nå kjørt litt rundt med forskjellig redskap, og opplever at jeg ikke bestandig får gira ned. Har flere ganger måttet hive meg på bremsa fordi jeg ikke får inn et lavere gir når jeg skal svinge av vegen. Det spiller ingen rolle om det er L, M eller H serien jeg kjører i. Jeg opplever traktoren som direkte trafikkfarlig da jeg ikke får gira ned inn i kryss o.l. I åkeren er det bare å glemme å gire ned med stanga i motbakke. Bruker jeg knappen, så gjør traktoren et 'byks' når jeg skifter. Har prøvd å få Eik til å komme å se på tilfellet, men jeg har vist ikke prioritet. Har ikke hatt MF siden MF35, og der lærte man seg ganske fort når man kunne gire, men etter ei uke har jeg enda ikke forstått denne girkassa. Blir vel å returnere traktoren til Eik. Synd, for resten av doningen passer meg helt ypperlig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...