Gå til innhold

John Derre 1950


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en 1950 94 mod 4000timer på telleren,som har fått metallspon i transmisjonen! Traktoren har ingen tegn/lyder på at noe e galt,men filtrerne går tett etter 50 timer. Noen som har tips om hva som lager sponen?? Tar magnet! Lager bremsene spon som tar magnet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 1950 94 mod 4000timer på telleren,som har fått metallspon i transmisjonen! Traktoren har ingen tegn/lyder på at noe e galt,men filtrerne går tett etter 50 timer. Noen som har tips om hva som lager sponen?? Tar magnet! Lager bremsene spon som tar magnet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du er lur så kjører du ikkje en meter til med traktoren

har hatt 1950 94 mod fra ny og til gått 8500t

den blei brukt som n 100 hester alså et hardt liv

der hadde vi det samme som du dei 2 gongne bremsene var utslitt og 2 gongr kilte heil bakakselen seg pga dnne akseln v trompeten hadde gnagd og kilt seg stoppr du i tide har du spart mye penger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, er dette noe som gjelder bare for 1950? Eller 50-serien? Eller er det sånn på andre serier også? 30 eller 40 er vel eldre og sikkert annerledes oppbygd? Dette var noe jeg ikke hadde hørt om...men lærer stadig noe nytt her!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har løst av trompeten på begge sider,å det var tide. På ene siden var alle tre akslingene til tannhjula løse å hadde skrapt i trompethuset,og det manglet en tann på et hjul,andre siden var de litt løs men hadde ikke skrapt bort i noe. Blir morro å høre hva fk skal ha for nye deler. Hvorfor dette hender??? Vil påstå at traktoren har blitt behandlet fint. Det går mange 1950er\&quot\; her i området som har funket feilfritt,og med over 10000t på telleren. Noen gode tips til å få fjernet sponen som har kommet i systemet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Anonym

Ja hvorfor skjer dette nettopp med 1950en?

 

Så vidt jeg har sett, så er det samme bakaksel som de større 4-syl.

 

Altså er det ikke overbelastning med moment over tid. F.eks. lange dager med pløying. Nei dette må skyldes at dette er en turbomotor med relativt lavt sylindervolum. Den er ikke &quot\;dau&quot\; som vi sier. Kommer fort opp i turtall også når den er kald. Rett og slett hodeløs kjøring før olje er varm. Tenk på det, en vannkjølt dieselmotor bør ikke belastes med turtall før den er ute av det røde feltet. Kanskje ikke før termostaten har åpnet, hvilket er mellom 78 og 85 grader C. Det varierer fra merke til merke.

 

Bare for å slå fast en gang for alle at Dere må vente til motoren er varm, så vil jeg støtte meg til fakta fra Ford New Holland. Da de laget boost på TM-traktorene så lå det inn en betingelse i elektronikken om at temperaturen på kjølevæska måtte være mellom 80 og 99 grader for at merytelsen skulle tre ikraft. Husker ikke nøyaktig temp. men boosten ble slått av før koking.

 

Synes Dere som kjører sund John Deere før 10 000 timer, kan bytte merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

For min egen del så vil jeg beklage ovenfor -Bakkjen-.

 

Har ikke eid noen 1950, men har hatt lyst til å kjøpe. Visste ikke at de første er svake med hensyn til framaksel og planetdreva i bakakslinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Har hatt 2 stk nye John Deere 1950, 88 og 93 mod. Desse gjekk i vanlig gardsarbeid. Kjørte de tilsammen 5000 timer, eneste problem var en gang det ble dårlig kontakt på det eletriske til firehjulstrekket på 88 modellen, ellers ingen problemer!!!

Vil påstå dette er noe av det bedre JD har produsert med tanke på driftsikkerhet.

Men selfølgelig, mandagstraktorer finst jo blant alle merker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Anonym
Drømmer om å kjøpe meg en 1950! Trenger en liten tass til å kjøre på låven med. Har noen spørsmål ti dere som har,har hatt... Klarer den ei 1200l sprøyte? 2-rotors slept rive? 8-10 tonns henger? Er det stor kvalitets forskjell på gammel og ny type?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...