Guest Posted December 13, 2011 Share Posted December 13, 2011 Har en 1950 94 mod 4000timer på telleren,som har fått metallspon i transmisjonen! Traktoren har ingen tegn/lyder på at noe e galt,men filtrerne går tett etter 50 timer. Noen som har tips om hva som lager sponen?? Tar magnet! Lager bremsene spon som tar magnet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 13, 2011 Share Posted December 13, 2011 Har en 1950 94 mod 4000timer på telleren,som har fått metallspon i transmisjonen! Traktoren har ingen tegn/lyder på at noe e galt,men filtrerne går tett etter 50 timer. Noen som har tips om hva som lager sponen?? Tar magnet! Lager bremsene spon som tar magnet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 14, 2011 Share Posted December 14, 2011 Takker for svar. Hadde mistanke om at de måtte vere noe med bremsene da de lager mye spon. Hvilke kostnader ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 14, 2011 Share Posted December 14, 2011 hvis du er lur så kjører du ikkje en meter til med traktoren har hatt 1950 94 mod fra ny og til gått 8500t den blei brukt som n 100 hester alså et hardt liv der hadde vi det samme som du dei 2 gongne bremsene var utslitt og 2 gongr kilte heil bakakselen seg pga dnne akseln v trompeten hadde gnagd og kilt seg stoppr du i tide har du spart mye penger.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ivar_1 Posted December 14, 2011 Share Posted December 14, 2011 Hmm, er dette noe som gjelder bare for 1950? Eller 50-serien? Eller er det sånn på andre serier også? 30 eller 40 er vel eldre og sikkert annerledes oppbygd? Dette var noe jeg ikke hadde hørt om...men lærer stadig noe nytt her! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 16, 2011 Share Posted December 16, 2011 Har løst av trompeten på begge sider,å det var tide. På ene siden var alle tre akslingene til tannhjula løse å hadde skrapt i trompethuset,og det manglet en tann på et hjul,andre siden var de litt løs men hadde ikke skrapt bort i noe. Blir morro å høre hva fk skal ha for nye deler. Hvorfor dette hender??? Vil påstå at traktoren har blitt behandlet fint. Det går mange 1950er\"\; her i området som har funket feilfritt,og med over 10000t på telleren. Noen gode tips til å få fjernet sponen som har kommet i systemet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 Ja hvorfor skjer dette nettopp med 1950en? Så vidt jeg har sett, så er det samme bakaksel som de større 4-syl. Altså er det ikke overbelastning med moment over tid. F.eks. lange dager med pløying. Nei dette må skyldes at dette er en turbomotor med relativt lavt sylindervolum. Den er ikke "\;dau"\; som vi sier. Kommer fort opp i turtall også når den er kald. Rett og slett hodeløs kjøring før olje er varm. Tenk på det, en vannkjølt dieselmotor bør ikke belastes med turtall før den er ute av det røde feltet. Kanskje ikke før termostaten har åpnet, hvilket er mellom 78 og 85 grader C. Det varierer fra merke til merke. Bare for å slå fast en gang for alle at Dere må vente til motoren er varm, så vil jeg støtte meg til fakta fra Ford New Holland. Da de laget boost på TM-traktorene så lå det inn en betingelse i elektronikken om at temperaturen på kjølevæska måtte være mellom 80 og 99 grader for at merytelsen skulle tre ikraft. Husker ikke nøyaktig temp. men boosten ble slått av før koking. Synes Dere som kjører sund John Deere før 10 000 timer, kan bytte merke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 hehe, blir ikkje att mage som kjøyrer JD da :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 *mange Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 John Deere eier? Hvilket merke skal jeg kjøpe? Vet så langt ikke om noe merke som klarer 10000 uten noe rep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 He, he, må vel bli Fendt det da :) (Nå blir det vel full fyr i JD-leiren her...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 For min egen del så vil jeg beklage ovenfor -Bakkjen-. Har ikke eid noen 1950, men har hatt lyst til å kjøpe. Visste ikke at de første er svake med hensyn til framaksel og planetdreva i bakakslinga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 3, 2014 Share Posted January 3, 2014 Har hatt 2 stk nye John Deere 1950, 88 og 93 mod. Desse gjekk i vanlig gardsarbeid. Kjørte de tilsammen 5000 timer, eneste problem var en gang det ble dårlig kontakt på det eletriske til firehjulstrekket på 88 modellen, ellers ingen problemer!!! Vil påstå dette er noe av det bedre JD har produsert med tanke på driftsikkerhet. Men selfølgelig, mandagstraktorer finst jo blant alle merker.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 3, 2014 Share Posted January 3, 2014 2500 timer på hver? Ja det var jo litt av et kvalitetsstempel...:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 3, 2014 Share Posted January 3, 2014 høyr dær ja, ikkje værst :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 Drømmer om å kjøpe meg en 1950! Trenger en liten tass til å kjøre på låven med. Har noen spørsmål ti dere som har,har hatt... Klarer den ei 1200l sprøyte? 2-rotors slept rive? 8-10 tonns henger? Er det stor kvalitets forskjell på gammel og ny type? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.