Gå til innhold

MF med Dynashift?


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan fortelle hva som er forskjellig på 3000 serien med Autotronic og med Dynashift?

Har hørt mye om 3000-serien til MF, både positivt og negativt (mest det siste). At 32-32 kassen ikke holdt mål, men når den ble ombygget til 16-16 var det noe annet. Hvor mye kan man regne med at en 3000-serie går og er det noe å se etter? Enkelte har tendens til rust i dørene har jeg forstått, men det er jo mere kosmetisk. Hva med drivline, motor og ikke minst elektronikk? Er jo en tiltalende traktor å se til og ganske grei å kjøre/bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan fortelle hva som er forskjellig på 3000 serien med Autotronic og med Dynashift?

Har hørt mye om 3000-serien til MF, både positivt og negativt (mest det siste). At 32-32 kassen ikke holdt mål, men når den ble ombygget til 16-16 var det noe annet. Hvor mye kan man regne med at en 3000-serie går og er det noe å se etter? Enkelte har tendens til rust i dørene har jeg forstått, men det er jo mere kosmetisk. Hva med drivline, motor og ikke minst elektronikk? Er jo en tiltalende traktor å se til og ganske grei å kjøre/bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynashift er 4 kløtsjfrie hurtiggir,som kom i 93/seint 92,i kombinasjon med 8 mekaniske gir,som da blir 32+32 gir.

 

Autotrinic var vel berre ein betegnelse/navnet på elektronikken. Var også ein versjon som heitte datatronic,da hadde traktoren kjøyrecomputer og radar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Dynashift, som ble greit forklart i det forrige innlegget, kom når 3000-serien fikk en make-over og ble hetende 3005. Det er vel helst på traktorer fra og med 3075 du kan finne Dynashift. Er faktisk ikke sikker på om det var tilgjengelig på 3065 en gang...

 

Riktig at det var en del kluss med de gamle 32/32-kassene, men etter det ble utbedra er faktisk disse traktorene veldig driftssikre, spesielt om du finner en 3005 - og som du kanskje ser er det få av disse brukt. Det er nok en grunn til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynashift er ikkje å få på MF 3065 nei. Dynashift er på 3075 og større.

 

Ser at det står fort \&quot\;solgt\&quot\; på 3000 serie traktorene som er annonsert på finn. Styr unna dei få som er igjen av 32+32 girkassene,så får du ein bra traktor,alderen tatt i betraktning. 16+16 kasse kom vel i 89/90,og dei fleste eldre er ombygget til 16+16.

 

Hvilken størrelse er det du vurderer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sansen for 3075... Er det noen spesielle ting jeg bør se opp for når det gjelder denne utgaven? Alderen tatt i betraktning er det jo gode maskiner å kjøre og enkel og betjene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du ikkje skal ha lasteapparat,så er det ein kjempefin ein annonsert på finn...finnkode:20238059.

 

Har ikkje høyrt om spesielle svakheter på disse traktorene eg.

 

Hadde ein 94 mod 3065s sjølv ein gang,og var meget tilfreds med den traktoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. har ein 3075- 94 mod med dynashift.. kjøpte han ny og har vel kjørt han 7000t einaste eg har gjort er å bytta clutch og bremser.. er ikkje rust på han og er veldig sprek og sterk, han er faktisk sprekare en den 6470 en som eg og har......ikkje kjøp dei første i 3000 seien som kom men dei nyare.. så får du ein kjempe traktor!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest eirsau_1

Jeg har en 3095 med Dynashift og ca 7100 timer på telleren, hadde for 2 år siden trøbbel med skiftingen, spaken fungerte rett og slett ikke....

Det viste seg at det var feil på Autotronicen (Hjernen) Ble byttet og oppgradert til den samme som sitter i 6270`n og etter dette har jeg hatt en kjempetraktor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Framakslingene har ikke verdens beste rykte på seg hvis de har gått i mye tung lasterkjøring.

Det forekommer endel havarier både på navreduksjoner og kingbolter. Tung lasterkjøring er bl.a. potetkasser (ofte 800-900 kg) og mye lessing av grus, talle m.m (Snørydding er ikke TUNG lasterkjøring.)

Ellers har ikke Perkinsmotorer verdens lengste levetid, og de har lett for å bruke olje. Er de slitt så blir de vanligvis trege å starte. (Om motoren klarer å starte i et par minusgrader er jo en fordel.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...